ثبت نام بیش از 18 هزار نفر دیگر در مهلت مجدد آزمون کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ صبح روز جمعه ۴ اسفند ماه ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور برگزار می شود و تاکنون از تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر ثبت نام کننده در این آزمون تعداد ۹۷ هزار و ۳۰۰ نفر معادل ۴۱.۵ درصد داوطلبان کارت خود را پرینت کردند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: 234 هزار و 454 داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری سال 1397 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هم جنین دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام نموده اند که بر اساس برنامه ی زمانی اعلام شده تا ساعت 24 فردا پنج شنبه 2 اسفند ماه سال 96 فرصت دارند نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام نمایند.

او افزود: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ صبح روز جمعه ۴ اسفند ماه ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور برگزار می شود و تاکنون از تعداد ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر ثبت نام کننده در این آزمون تعداد ۹۷ هزار و ۳۰۰ نفر معادل ۴۱.۵ درصد داوطلبان کارت خود را پرینت کردند.

توکلی تصریح کرد: همراه داشتن کارت آزمون به همراه کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در جلسه آزمون دکتری ۹۷ الزامی است. سایر اطلاعات دیگر در برگه راهنما که همراه با کارت آزمون در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: فرآیند آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۷ از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۴ اسفند ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور آغاز خواهد شد. نام و آدرس حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان مشخص شده است نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ به صورت کارنامه تنظیم می شود و هفته آخر فروردین ماه ۹۷ منتشر می شود.

وی خاطر نشان کرد: نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه برای کلیه داوطلبان شرکت کننده صادر خواهد شد و در هفته پایانی فروردین ماه سال 1397 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و بدیهی است داوطلبان مجاز می توانند بر اساس مندرجات دفترچه راهنما در نیمه اول اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته و مصاحبه حضوری اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هم چنین داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد سال 97 که در برنامه ی زمانی آذر ماه نتوانسته اند ثبت نام کنند یا افرادی که در وارد کردن اطلاعات ثبت نامی اشتباه داشتند یا حتی داوطلبانی که معدل آن ها تغییر کرده است مهلت مجددی برای آنان در نظر گرفته شده است که تا فردا پنج شنبه سوم اسفند ماه سال 96 فرصت دارند با مطالعه ی اطلاعیه های منتشره این سازمان، به ویژه اطلاعیه روز یکشنبه 29 بهمن ماه 96 نسبت به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی اقدام کنند.

دکتر توکلی تصریح کرد:تا ساعت 8 صبح امروز چهارشنبه دوم اسفند ماه سال 1396 تعداد 18 هزار و 642 داوطلب در مهلت مجدد آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند و با توجه به اینکه مهلت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد تمدید نخواهد شد، توصیه می شود داوطلبانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند در این تاریخ باقی مانده ثبت نام نمایند.

202

کد خبر: 909307

وب گردی

وب گردی