توسعه همکاری های علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی امارات و دانشگاه دبی

روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات و دانشگاه دبی به منظور توسعه همکاری های علمی و پژوهشی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد امارات، دکتر واثقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات، دکتر محمود طاهری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات، دکتر ملکوتی مدیر گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات با دکتر عیسی محمد بستکی رئیس دانشگاه دبی به منظور توسعه همکاری های علمی و پژوهشی و فعالیتهای تحقیقاتی مشترک دیدار و گفت وگو کردند.

در این جلسه دکتر عیسی محمد بستکی رئیس دانشگاه دبی ضمن خیر مقدم و تبریک به دکتر واثقی در سمت جدید به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات، گفت: دانشگاه دبی یکی از ارکان های متعلق به اتاق بازرگانی و صنایع امارت دبی است که به وسیله این نهاد در تمامی مراحل توسعه مورد حمایت قرار گرفته است.

وی افزود: این دانشگاه در سال 1997 تاسیس و در سال 2006 ، سه میلیون فوت مربع برای ساخت این دانشگاه در شهر آکادمی بین المللی دبی از سوی عالیجناب شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نائب رئیس جمهوری، نخست وزیر امارات و حاکم دبی اختصاص و اتاق بازرگانی نیز مبلغ 200 میلیون درهم معادل 54 میلیون دلار برای ساخت آن در اختیار این دانشگاه قرار داد.

دکتر بستگی ادامه داد: دانشگاه دبی دارای رشته های تحصیلی بازرگانی، حقوق، مهندسی و برنامه های تکنولوژی ارتباطات است و در حال حاضر با بسیاری از دانشگاه های درجه اول اروپایی و آمریکایی همکاریهایی در زمینه های تبادل استاد و دانشجو و پروژه های مشترک دارد.

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیومی از دانشگاه های امارات عربی در سال 2014 اشاره و تصریح کرد: در این کنسرسیوم 18 دانشگاه حضور دارند که با ورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات به این کنسرسیوم همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه ها افزایش می یابد.

در ادامه جلسه دکتر واثقی نیز به ارائه گزارشی از تعداد فارغ التحصیلان، دانشجویان، استادان، رشته های تحصیلی، امکانات و توانمندیهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات ارائه داد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات آماده هرگونه همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه های معتبر دنیا و دانشگاه دبی است.

دکتر طاهری همچنین گفت: زمینه همکاری ها بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات و دانشگاه دبی از بسیاری جهات فراهم است.

دکتر ملکوتی نیز اظهار داشت: پروژه های مشترکی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات و دانشگاه دبی می تواند به سرانجام مطلوبی برسد.

در پایان این جلسه دکتر واثقی، دکتر طاهری و دکتر ملکوتی از بخش های مختلف دانشگاه دبی بازدید کردند.

کد خبر: 909324

وب گردی

وب گردی