صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مکلف به تأمین دیه زندانیان حوادث رانندگی شد

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز مجلس، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی را مکلف کردند تا دیه زندانیان حوادث رانندگی را که به دلیل محدودیت سقف تعهدات شرکتهای بیمه و صندوق مذکور در زندان به‌سر می‌برند تأمین کند.

به گزارش ایسکانیوز،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه (2 اسفندماه 96) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور، ادامه تبصره 11 لایحه را به بررسی گذاشته و به تصویب رساندند.

بر اساس بند (د) تبصره 11، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی مکلف است دیه زندانیان حوادث رانندگی را که به دلیل محدودیت سقف تعهدات شرکتهای بیمه و صندوق مذکور در زندان به‌سر می‌برند و قبل از لازم‌الاجراء شدن قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص‌ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20/2/1395 زندانی شده‌اند، تأمین کند تا پس از معرفی ستاد دیه کشور به‌صورت بلاعوض نسبت به آزادی آنها اقدام کند.

همچنین در بند (ه‍) این تبصره آمده است در راستای اجرای ماده (110) قانون برنامه ششم توسعه، ‌نیروهای مسلح مکلفند کمک هزینه مسکن کارکنان ساکن در خانه‌های سازمانی را از حقوق ماهانه آنان کسر و به حساب خزانه‌داری کل موضوع ردیف 160184 جدول شماره(5) این قانون واریز کنند. دولت مکلف است وجوه واریزی را در ردیفهای نیروهای مسلح برای هزینه‌های تعمیر و نگهداری خانه‌های سازمانی تخصیص و پرداخت نماید.

منبع: فارس

304

کد خبر: 909340

وب گردی

وب گردی