سازمان بازرسی با مصوبه کمیسیون تلفیق درباره تکلیف اراضی واگذارشده به افراد، مخالفت کرد

سازمان بازرسی کل کشور با مصوبه کمیسیون تلفیق درباره تکلیف اراضی واگذارشده به افراد مخالفت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در صحن علنی امروز (چهارشنبه 2 اسفندماه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌‌‌ای بودجه 97 پس از سخنان موافق، مخالف، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و نماینده دولت، بند الحاقی ۲ به تبصره ۱۱ را برای اصلاح بهکمیسیون تلفیق بودجه بازگرداندند.

پیش از ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق بودجه، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه نامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی را درباره مخالفت با بند مذکور را به لاریجانی تحویل داد و گفت: سازمان بازرسی کشور طبق این نامه با بند الحاقی ۲ تبصره ۱۱ مخالف است.

وی ادامه داد: براساس اعلام آقای سراج طبق قانون، تکلیف اراضی واگذار شده به افراد در محدوده شهری و اراضی خارج از شهرها در تملک سازمان منابع طبیعی مشخص است و این بند الحاقی مجلس ممکن است مشکلات جدیدی را به وجود آورد.

پورمحمدی تصریح کرد: دولت و سازمان بازرسی کل کشور معتقدند این الحاق نه تنها به حفظ اراضی ملی کمک نمی کند بلکه مشکلات جدیدی را سبب خواهد شد.

بند الحاقی ۲ تصریح می‌کند؛ وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و راه و شهرسازی مکلفند قیمت کارشناسی روز اراضی بالاتر از یک هزار متر مربع دولتی شهری و بالاتر از یک هکتار اراضی منابع طبیعی را، که از سال ۱۳۶۰ به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار و دریافت کنندگان آن اقدامی روی اراضی انجام نداده و یا بر خلاف کاربری اراضی موصوف اقدام و یا متناسب با اراضی مزبور در آن اعیانی احداث ننموده‌اند، دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل واریز نمایند.

استنکاف از اجرای این حکم موجب استرداد اراضی واگذارشده به دولت می‌شود.

آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و راه و شهرسازی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت‌وزیران می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 909401

وب گردی

وب گردی