تیمی که اصلاً اعصاب نداشت/ بازیکنان گوشی را دست برانکو دادند

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در دیدار برابر السدقطر عصبی ترین بازی خود در این چند فصل اخیر را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پرسپولیس تهران روز گذشته در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السدقطر رفتند که این دیدار با شکست 3-1 نماینده ایران به پایان رسید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ اولین دیدار خود برابر نسف قارشی ازیکستان را با اقتدار پیروز شدند و نسبت به شرایط فعلی کمتر کسی فکر می کرد السد موفق شود به راحتی از سد سرخ پوشان عبور کند.

پرسپولیس روز گذشته، آن پرسپولیس همیشگی نبود و پراشتباه ظاهر شد؛ پرسپولیس برانکو بار سنگین عصبی زیادی را در این دیدار تحمل می کرد، فشار عصبی که با توجه به شرایط نباید در بازیکنان وجود داشته باشد! سرخ پوشان در دیدارهای متعددی نشان داده اند که زمانی ضعف در همه نقاط تیم دیده می شود که فکرانش مشغول است و این موضوع اثر مستقیم روی بازی و تاکتیک های آن ها دارد.

به عنوان مثال نگاهی به دربی 84، بازی برگشت شانزدهمین دوره لیگ برتر بیاندازیم؛ سه گل دریافتی پرسپولیس روی سه اشتباه دفاع! محمد انصاری در این بازی حساس روی سه گل خورده پرسپولیس مقصر بود و همه این اشتباهات تنها برای تمرکز پایین و فشار عصبی این دیدار بود. فشاری که روی بازیکنان در آن برهه از زمان بود طبیعی به نظر می رسید، غیبت کامیابی نیا و نبودن بازیکن شش دانگ در این پست، ناهماهنگی میان بازیکنان و... ناخودآگاه استرسی را به بازیکنان منتقل می کرد.

اما در حال حاضر و با شرایط این روز های پرسپولیس نمی شود دلیل قانع کننده ای برای پرخاش های بازیکنان در دیدار مقابل السد عنوان کرد. پرسپولیس در لیگ شرایط فوق العاده خوبی دارند و اگر هر 6 بازی باقی مانده را مساوی هم کنند قهرمان بی چون و چرای لیگ برتر خواهند شد. با روی کار آمدن اسپانسرهای جدید و حل شدن برخی مشکلات مالیاتی اوضاع جیب باشگاه بدهم نیست؛ از طرفی دیگر پرسپولیسی ها با پیروزی مقتدرانه برابر نسف قارشی روحیه خیلی خوبی داشتند. حالا با این اوصاف این سوال به وجود می آید که چرا تیمی در این شرایط باید عصبی بازی کند؟!

شجاع خلیل زاده از ثانیه اول عصبی و با پرخاش به میدان آمده بود؛ در برخی صحنه ها اعتراضات او به قدری تند بود که گویا از قصد می خواهد کارت بگیرد! تک روی های فرشاد احمدزاده، اشتباهات سید جلال حسینی و ناهماهنگی کمال کامیابی نیا با بازیکنان دیگر حسابی پرسپولیس را عقب انداخت و اگر نگاهی جزیی به هرکدام به راحتی متوجه فشار عصبی و نداشتن تمرکز شد. استرس بازی برابر ژاوی و السد یا قهرمانی در دربی ارتش سرخ برانکو را از پا در آورد؟! شاید هم اتفاقاتی در باشگاه افتاده که به این حد شیرازه تیم برانکو از پاشیده است!

برانکو تیم آماده اش را به میدان فرستاده بود و خودش هم شاید فکرش به آمادگی فکری نرسیده بود؛ بازیکنان پرسپولیس حواس شان را میان موضوعات مختلف تقسیم کرده بودند که مهم ترین آن ها بازی همزمان رقیب دیرینه با الهلال عربستان بود. الهلالی که فصل پیش مانع صعود پرسپولیس شده بود و حرف هایی که بعد از بازی می شد و زد یا شنید. کل کل هواداری قبل از دربی هم بی تاثیر در این شکست نبود. همه این عوامل در کنار هم جمع شدند و تمرکز بازیکنان برانکو را برهم زدند تا این شکست رقم بخورد.

البته می شود نگاهی مثبت هم به این شکست داشت؛ دیداری که می شود در بازی برگشت جبران شود و تلخی امروز را از کام هواداران ببرد. این باخت زنگ خطر و شاید تلنگری اساسی به بازیکنان و پروفسور بود؛ قهرمانی بدون برد دربی! مگر می شود شادی پرسپولیسی ها را نصف کرد؟! این شکست جای جبران دارد، اما برای انتقام بازی دربی باید تا بازی رفت لیگ هجدهم صبر کرد!

البته گفتنی است، پرسپولیس دیدار سختی پیش رو داشت و در فوتبال هیچ چیز پیش بینی نمی شود؛ سرخ پوشان راه زیادی برای جبران دارند؛ این شکست مشکل فنی چندانی نداشت و این باخت را می توان گردن جو و عوامل غیر فوتبالی انداخت.

کد خبر: 909417

وب گردی

وب گردی