عباسعلی: با وقفه در اعزام به لیگ‌ جهانی کاراته ایران متضرر خواهد شد/ ملی پوشان نباید جایگاه خود را در رنکینگ جهانی از دست بدهند

دارنده مدال نقره مسابقات جهانی کاراته در سال 2014 گفت: اگر در طی برگزاری لیگ جهانی وقفه‌ای بین حضور در مسابقات برای ما رخ دهد، متضرر خواهیم شد و در واقع کاراته‌ ما جایگاه خود را در رنکینگ از دست خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، حمیده عباسعلی، در پاسخ به این سوال که سطح فنی دومین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته‌ وان که به میزبانی امارات برگزار شد را چطور دیدید؟ گفت: با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده سطح مسابقات لیگ جهانی بسیار بالا است و اینطور نیست که بگوییم یک مرحله از لیگ‌های جهانی ضعیف و یک مرحله دیگر قوی است چرا که این رقابت‌ها از لحاظ فنی در جایگاه یکسانی قرار دارند و به خاطر المپیکی شدن همه کشورهای دنیا برنامه‌ریزی کرده‌اند و در تمامی این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند. کاراته‌کاهای دنیا برای اینکه در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی را داشته باشند در تلاشند و در تمام مراحل حضور پیدا می‌کنند. افرادی که بین ۱۰۰ نفر رنکینگ جهانی هستند به شدت در تلاشند جایگاه خود را بالا ببرند.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در ادامه صحبت‌های خود در مورد مبارزاتی که انجام داده است، گفت: در امارات برای رسیدن به فینال باید ۶ مبارزه انجام می‌دادم متاسفانه در مرحله پنجم بازی را واگذار کردم و به فینال نرسیدم، اما با تمام تلاشی که کردم در ششمین بازی موفق به کسب مدال برنز شدم متاسفانه برای رسیدن به فینال با حریف ژاپنی مبارزه کردم، اما اعمال نفوذ داوران را به خوبی حس کردم. آنها اجازه رسیدن به فینال را به من ندادند. این صحبت‌های حمیده عباسعلی نیست. مسائلی که مطرح کردم را آنهایی که بیرون از تاتامی بودند تائید می‌کنند. من تکنیکی را اجرا کردم که ۲ نفر از داوران پرچم زدند اما مابقی داوران چند ثانیه بعد پرچم را بالا بردند و کاملاً مشخص بود که ژاپنی‌ها در بخش داوری اعمال نفوذ کردند. داوری خیلی اذیتم کرد اما باید بگویم این یک تجربه بزرگی برای من شد.

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی سال 2016 اتریش در پاسخ به این سوال که آیا شما با هزینه شخصی راهی لیگ جهانی امارات شدید، گفت: متاسفانه هیچ اسپانسری ندارم و با توجه به شرایط مالی که فدراسیون دارد، ناچار شدم برای اینکه جایگاهم را در رنکینگ جهانی حفظ کنم با هزینه شخصی راهی امارات شدم. من در این مسابقات کوچ نداشتم و با کمک طراوت خاکسار مبارزه کردم در واقع ما با هم هماهنگ بودیم و کوچ همدیگر بودیم در کل این مسابقه یک تجربه خوبی برای من بود و به آن خودباوری لازم و اعتماد به نفس دوباره رسیدم تا در مسابقات آتی بتوانم اتفاقات خوبی را برای کاراته رقم بزنم.

عباسعلی در پاسخ به این سوال آیا حضور در لیگ کاراته وان هلند مهم است یا خیر، گفت: حضور در تمامی مراحل لیگ جهانی که فدراسیون جهانی آن را اعلام کرده برای تمام کشور الزامی است. اگر در طی این چند مرحله لیگ جهانی وقفه‌ای بین حضور در مسابقات رخ دهد کشورها متضرر خواهند شد و در واقع کاراته‌کاهای آنها جایگاه خود را از دست خوانند داد. نباید از این کورس رقابت‌ها جا بمانیم، همه کشورها در تلاشند در تمام لیگ‌های جهانی و حتی سری آ حضور پیدا کنند. ما هم باید تلاش کنیم هیچکدام از این رقابت‌ها را از دست ندهیم، مسابقات لیگ جهانی کاراته وان اماران را از دست دادیم و این به ضرر کاراته کشورمان است اما نباید اجازه دهیم حضور در کاراته وان هلند از دست برود. دور بودن ملی‌پوشان ما از کوران رقابت‌های لیگ جهانی به ضرر کاراته ایران در المپیک و بازی‌های آسیایی است.

دارنده نشان نقره قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور لیگ کاراته وان امارات اسپانسر داشتید یا خیر، گفت: متاسفانه با هزینه شخصی راهی این رقابت‌ها شدم، ما کاراته‌کاها که منبع درآمدی نداریم و نمی‌توانیم هزینه حضور در این مسابقات را پرداخت کنیم. در تلاشم یک اسپانسر پیدا کنم و در صورت اعزام نشدن تیم ملی به لیگ جهانی هلند با حمایت اسپانسر به مسابقات بروم اما متاسفانه در طول این مدت هیچ اسپانسری حاضر به حمایت نشده و با هزینه شخصی راهی مسابقات شدم. امیدوارم مسئولان ورزش ما را حمایت کنند تا در این رقابت‌های مهم حضور پیدا کنیم. حداقل باید افرادی که در رنکینگ جایگاه بالایی دارند را به رقابت‌های لیگ جهانی هلند اعزام کنند یا علاوه بر اینکه از رقیبان عقب نیوفتند جایگاه خود را نیز در رنکینگ جهانی از دست ندهند. من اگر اسپانسر پیدا کنم راهی لیگ جهانی هلند می‌شوم در غیر این صورت این فرصت بزرگ را از دست خواهم داد. فقط امیدوارم در این فرصت باقی مانده مسئولان ورزش فدراسیون کاراته را حمایت کند تا تیم ملی به این رقابت‌ها اعزام شود.

عباسعلی در مورد اینکه حضور در این مسابقات باعث می‌شود داوران با چهره کاراته‌کاها آشنا شوند گفت: ما باید در دید داوران باشیم تا چهره ما را بهتر بشناسند در بخش داوری این موضوع بسیار زیاد مهم است، شناخته شدن چهره کاراته‌کاها در بخش داوری در تصمیم‌گیری داوران بسیار تاثیرگذار است، تمام حریفان من شناخته شده هستند و داوران بیشتر به سمت آنها هستند ما هم باید این شرایط را داشته باشیم و در کاراته دنیا شناخته شده باشیم، این موضوع مستلزم اعزام به کاراته‌وان‌ها است، اگر این سفرها نادیده گرفته شود کاراته ایران ضرر خواهد کرد. ژاپنی‌ها به شدت در تلاش هستند تمام ملی‌پوشان خود را به مسابقات مختلف اعزام کنند، امیدوارم قبل از اینکه دیر شود چشمانمان را باز کنیم، من فقط ژاپن را مثال زدم چون آنها میزبان المپیک هستند، باید به این موضوع اشاره کنم دیگر کشورهای دنیا نیز برای حفظ جایگاه خود در تلاش هستند.

601

کد خبر: 909456

وب گردی

وب گردی