فرهنگیان و مسافران عادی برای  اسکان نوروزی از  امروز اقدام کنند/ اینترنتی  ثبت نام کنید

دبیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت :مسافرت تعطیلات نوروز از 28 اسفند شروع می شود و تا 12 فرودین ادامه داردکه به دلیل شلوغی شهرها و حضور مسافر در شهرهای مختلف ، 12 هزار مدرسه در قالب 100 هزار کلاس درس را در سراسر کشور به پروژه اسکان نوروزی مدارس اختصاص داده ایم.

گودرز کریمی فر در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره اسکان نوروزی مدارس گفت : 345مرکز رفاهی را برای تعطیلات نوروزی در سراسر کشور در نظر گرفته ایم و در کنار خانه معلم که دارای 300 ارودگاه است با این حساب ادغام خانه معلم با ارودگاه های تعریف شده 645 مرکز برای این کار آماده کرده ایم و 50 مرکز یا پردیس دانشگاه فرهنگیان نیز به دیگر مراکز اضافه کرده ایم.

وی گفت :مسافرت ها از 28 اسفند شروع می شود و تا 12 فرودین ادامه دارد ،به دلیل شلوغی شهرها و حضور مسافر در شهرهای مختلف ، 12 هزار مدرسه در قالب 100 هزار کلاس درس را در سراسر کشور به این پروژه اضافه کرده ایم.


دبیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت : درتهران مانند دیگر استان ها ، کلاس ها الف و ب را به این کار اختصاص داده ایم .این کلاس از شرایط بسیار عالی فرهنگی و اجتماعی خوبی برخوردار هستند.




کریمی افزود :در این باره سامانه ای را تعریف کرده ایم به نشانی www.scan.ir که تمامی ویژگی ها مربوط به این خانه ها ، ارودگاه و دانشگاه ها جانمایی و بارگذاری شده است و از این طریق می توانند برای گرفتن خانه و اسکان در ایام نوروز ثبت نام کنند و همچنین افراد به صورت حضوری می توانند اقدام به این کار کنند.




وی ادامه داد :تعرفه بسیار پایینی برای فرهنگیان در این باره در نظر گرفته ایم ،در واقع تعرفه امسال با سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.اگر مکان های در نظر گرفته در ایام عید توسط فرهنگیان پر نشود و ظریفت خالی وجود داشته باشد ، غیر فرهنگیان می توانند در این باره اقدام کنند. برای کار 10 درصد تعرفه نسبت به فرهنگیان را افزایش داده ایم

دبیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود : هزینه اسکان یک مسافر فرهنگی در ایام عید براساس تناسب و تناوب در نظر گرفته شده است.برای مثال تعرفه کلاس ویژه برای اسکان 5 نفر در یک شب حدود 28 هزار تومان و کلاس های گروه الف که از امکانات خوبی برخوردار است قیمت یک شب اسکان 24هزار تومان است.




خبرنگار:حسین طالبی


706

کد خبر: 909462

وب گردی

وب گردی