سپیده یاری آثار نقاشی خود را روی دیوار می‌برد

«رهاتر از باد در آسمان دریا» نام نمایشگاهی است که در آن سپیده یاری آثار نقاشی خود را در گالری فردا روی دیوار می‌برد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی گالری فردا، «سپیده یاری» مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود مشتمل بر آثار انتزاعی و فیگوراتیو را در نمایشگاهی با عنوان «رهاتر از باد در آسمان دریا» به گالری فردا آورده و برای نمایش آماده کرده است.

در این نمایشگاه بیش از 20 اثر از این هنرمند به نمایش در خواهد آمد که ترکیبی از مجموعه قایق‌ها، درخت‌ها، ماهی‌ها و مناظر شهری است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: گفتمان هنر معاصر با بازی؛ چهره‌های گوناگون و متنوع تری یافته است. از اشکال کلاسیک تا بازی‌های متنوع رنگ و فرم روی بوم. موضوع اصلی این مجموعه، دیدگاه انسانی است که به جهان اطراف خود نگاه می‌کند، نگاهی که از پیش زمینه‌های فرمالیستی بیرون می‌آید، نگاهی که دخالت و دستکاری در طبیعت، در فضای شهری و حتی در فیپوراتیو را مجاز می‌شمارد.

دیدگاهی که به هنرمند این حق را می‌دهد که حتی جهان پیرامون خود را بر مبنای دیدگاه خود و بر اساس چشمان هنرمندانه ببیند. ماهی‌هایی که از دریا به روی درخت‌های چنار حرکت می‌کنند. برای پیدایش یک اثر هنری خوب، آدمی باید بتواند از اعماق خاک سر برآورد و به آسمان برین عروج کند.

اما وقتی بتواند با آرامش در میان آسمان و زمین فکر کند و قلموی خودر ا با فکر بروی بوم بچرخاند و به رقص درآورد موفق خواهد بود که سپیده یاری در این مجموعه که آن را «رهاتر از باد» نام نهاده به این مهم رسیده است. آثار ارائه شده در نمایشگاه «رهاتر از باد» را باید فضامحور دانست که با تاکید بر عنصر فضای شهری و طبیعتی دیده و نادیده و شیوه نقاشی خاص هنرمند خلق شده است. آنچه در این نمایشگاه به چشم می‌آید تعلیقی است هوشمندانه که هنرمند با احساس و با هوشیاری آنها را در قالب نقاشی به قضاوت دیدگان مخاطبان خود گذاشته است.

این نمایشگاه از 4 اسفند تا دهم این ماه در گالری فردا برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 86072602 تماس بگیرند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت 16 تا 18 میزبان بازدیدکنندگان است.

503

کد خبر: 909480

وب گردی

وب گردی