احتمال سیلابی شدن مسیل ها در سیستان وبلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز جمعه شاهد رشد ابر در سطح استان خواهیم بود که منجر به بارش های رگباری همراه با رعدوبرق و سیلابی شدن مسیل ها می شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی ملاشاهی با اشاره به اینکه آسمان سیستان و بلوچستان در حال حاضر صاف تا قسمتی ابری است، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از روز جمعه تا اواخر هفته آینده در زاهدان و دیگر نقاط مرکزی و جنوب شرقی استان وزش باد شدید از سمت جنوب غرب همراه با گردوخاک موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان افزود: با فعالیت این سامانه بارشی در روز جمعه در نواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان شرایط برای رگبار باران، گاهی رعدوبرق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در روز شنبه در نواحی جنوبی و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در اکثر نقاط استان بارش ها تقویت می شود، ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی علاوه بر احتمال آبگرفتگی معابر در نواحی جنوبی استان سیستان و بلوچستان موجب بارش تگرگ، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی می شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت بارش ها در ارتفاعات حوزه آبریز رودخانه «هیرمند» نیز قابل توجه است، گفت: بنابراین توصیه می شود ضمن رعایت موارد ایمنی از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه دریای عمان طی سه روز آینده آرام است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد و زرآباد با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

منبع: مهر

901

کد خبر: 909482

وب گردی

وب گردی