261 دستگاه کنتور آلمانی جایگزین کنتورهای کم کار آب در 10 شهر خراسان رضوی می شود

رئیس اداره نظارت بر نصب کنتورهای آب و فاضلاب شرکت آبفای خراسان رضوی از اجرای طرح تعویض کنتورهای کم کار با مشارکت نماینده شرکت آلمانی زنر (ZENNER)در ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد صابری در این باره گفت: در فاز نخست این مشارکت 261 دستگاه کنتور کم کار یک دو تا 4 اینچ مشترکان در شرکت‌های تبصره دوسبزوار و تربت حیدریه، امور تابعه خلیل آباد، تایباد، تربت جام، قوچان، خواف، گناباد، بجستان و شهر بینالود تعویض می‌شود.
او ارزش این تعداد کنتور را که مورد آزمایش و تائید کارشناسان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی قرار گرفت یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد.
او با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بابت کنتورهای یاد شده هیچ مبلغی پرداخت نکرده است اضافه کرد: پس از گذشت شش دوره از نصب و به منظور حصول از نتایج اجرای طرح، عملکرد کنتورها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گفته او در صورت کسب رضایت آبفای استان، درآمد ناشی از تعویض کنتورهای کم کار در قبال سرمایه‌گذاری به نماینده شرکت زنر پرداخت خواهد شد.
او یکی از شرایط شرکت آب و فاضلاب را برای ادامه کار با طرف آلمانی انتقال تکنولوژی ساخت کنتور به داخل ایران عنوان کرد و این نوع هدف گذاری را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست.
صابری در بیان اثرات تعویض کنتورهای کم کار ادامه داد: مشترکان پس از تعویض و واقعی شدن میزان مصرف باید به سمت الگوی مصرف حرکت کنند و یا هزینه مربوط به افزایش مصرف آب را بپردازند.
او بیان اینکه هدف آبفای خراسان رضوی تعویض 100 هزار کنتور آب با مشارکت بخش خصوصی خارجی و داخلی است افزود: پرداخت نکردن هزینه بابت تعویض کنتورهای کم کار، از دیگر مزایای سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در استان محسوب می‌شود.

402

کد خبر: 909501

وب گردی

وب گردی