مقصران سقوط ATR‌ آسمان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بررسی علل سقوط هواپیمای ATR آسمان در کمیسیون متبوعش با حضور آخوندی و مسئولان سازمان هواپیمایی گفت: مقصران سقوط ATR‌ آسمان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صدیف بدری با اشاره به جزییات نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، اورژانس، هلال احمر، معاون عمرانی وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل هواپیمایی آسمان و هما برگزار شد.

او با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از مسئولان مربوطه در این‌باره دریافت شد، افزود: شرایط هواپیما و تست هایی که قبل از پرواز باید انجام شود نیز با توضیحات مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

بدری با بیان اینکه ابهامات موجود در خصوص چرایی سقوط هواپیما مطرح و توضیحات سازمان هواپیمایی و شرکت هواپیمایی آسمان در این خصوص استماع شد، تصریح کرد: نتیجه گیری نهایی در خصوص این سانحه به پس از پیدا شدن جعبه سیاه موکول شد.

او با تاکید بر اینکه با عدم پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما نمی توان در خصوص علل منتهی به سقوط به صورت قاطع اظهارنظر کرد، گفت: اکنون برای اعلام عامل سقوط هواپیما خیلی زود است. در حال حاضر 80 امدادگر به سمت محل سقوط هواپیما حرکت کرده اند. تاکنون 30 جسد پیدا شده و با توجه به شرایط جوی در آن منطقه به طور حتم انتقال تمامی اجساد زمان بر است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که با پیدا شدن جعبه سیاه بررسی ها از سوی این گروه فرانسوی و کارشناسان ایرانی برای پیدا کردن علل حادثه آغاز خواهد شد، اظهار کرد:‌با مشخص شدن علل حادثه گزارشی در کمیسیون عمران بررسی و پس از نهایی شدن در صحن علنی مجلس قرائت و به مردم اطلاع رسانی می شود.

بدری با بیان این‌که کمیته ای از سوی کمیسیون عمران مجلس و کارشناسان مربوطه مسئول بررسی علل حادثه شده است گفت: با مشخص شدن علل وقوع حادثه مقصر به دستگاه قضا برای برخورد قانونی معرفی خواهند شد.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 909570

وب گردی

وب گردی