شهروندان منطقه 11 رتبه نخست ششمین جشنواره مشکات تهران  را کسب کردند

با ارائه بیش از 50 هزار اثر به ششمین جشنواره مشکات، شهروندان منطقه 11 رتبه نخست شهر تهران را کسب کردند‎.

به گزارش ایسکانیوز معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 از ارائه بیش از 50هزار اثر در جشنواره مشکات و کسب رتبه نخست این جشنواره با بیشترین مشارکت اهالی محله های قلمستان، سلامت و فروزش در مناطق 22گانه شهر تهران خبر داد.

سید عباس طباطبایی با بیان این که امسال در ششمین جشنواره مشکات شهر تهران، 50هزار و 612 اثر از این منطقه ارائه شده است؛ گفت: با تلاش های اداره آموزش و مشارکت شهروندی بیش از 40هزار فریم عکس در موضوعات کاهش آلودگی هوا، محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و نیز شهر ایمن به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شد.

طباطبایی افزود: این آثار که جمع آوری آن ها از نیمه آذر ماه آغاز شده بود؛ در محورهای شهر فرهنگی، شهر ایمن، فرهنگ رانندگی و زیبایی شناسی شهری در قالب های شعر، نقاشی، سرود، تئاتر دانش آموزی، عکاسی، داستان کوتاه، خاطره نویسی، کاریکاتور، گزارش تصویری، فیلم کوتاه و انیمشین توسط شهروندان 354 محله شهر تهیه شده که در این زمینه نیز بیشترین مشارکت را اهالی محله های قلمستان ، فروزش و سلامت داشته اند.

وی همچنین گفت: با توجه به وجود 38هزار دانش آموز در 154 مدرسه منطقه11، بیشترین مشارکت دانش آموزان شهر تهران نیز همچون سنوات گذشته متعلق به مدارس این منطقه بوده و مناطق 3و 4 به ترتیب حائز رتبه های بعدی شده اند.

به گفته طباطبایی در جشنواره ششم مشکات بیشترین تأکید اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی بر کیفیت آثار بوده است. همچنین تمام اهداف این جشنواره با تأکید بر موضوعات تکریم سالخوردگان کودکان، صرفه جویی آب و انرژی، مدیریت پسماند، کاهش آلودگی، حقوق و تکالیف عابران، معماری ایرانی اسلامی شهر بوده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 با بیان این که در جشنواره امسال بیش از 7هزار نقاشی از کودکان و دانش آموزان به دست ما رسیده است؛ ابراز امیدواری کرد: این جشنواره زمینه ساز فرهنگ سازی در موضوعات مد نظر باشد که اساسی ترین دغدغه های شهروندان است و با بازخوردهای خوبی که داشته با برنامه ریزی در سال های آتی بتوان جشنواره مشکات را را به صورت گسترده و همه گیر در تمام مدارس سطح کشور به اجرا گذاشت.

700

کد خبر: 909601

وب گردی

وب گردی