به توانایی دانشگاه ها در توسعه استانی اعتقاد دارم/دانشگاه علوم پزشکی شیراز سرآمد دانشگاه های استان است

استاندار فارس با بیان این که به توانایی های دانشگاه ها در توسعه استانی اعتقاد داریم، گفت: در میان دانشگاه ها در استان فارس دانشگاه شیراز سرآمد و بین المللی است که متشکل از هزاران اساتید برجسته کشوری است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در هفته گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

اسماعیل تبادار با بیان این که استان فارس دارای نزدیک به 4 هزار هکتار بافت فرسوده است و که 1800 هکتار آن در شیراز قرار دارد، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: از این 1800 هکتار 660 هکتار بافت فرهنگی و تاریخی و مابقی هم بافت فرسوده است.

وی ادامه داد: الگویی که رئیس جمهور اشاره کردند یکسری کارهای متفرقه ای است که در گذشته بر روی بافت ها انجام شده منتها این پیشنهاد می تواند متمرکز باشد.

استاندار فارس با بیان این که 4500 متر از بافت فرسوده را شروع به بازآفرینی کرده ایم، گفت: از اولین استان هایی هستیم که این کار را آغاز و انشالله یک حیات جدیدی در بافت های جدیدی رخ دهد.

تبادار در رابطه با همکاری های دانشگاه ها با استانداری گفت: استان فارس یکی از استان هایی است که ارتباط دانشگاه با سیستم دستگاه های اجرایی به سختی مهیا کردیم اما از همکاری هایی که بایکدیگر داشته ایم می توان در بخش های مختلف از جمله بحران آب، صنعت و سایر مسائل اشاره کنیم.

تبادار با بیان این که به توانایی های دانشگاه ها در توسعه استانی اعتقاد داریم، تصریح کرد: در میان دانشگاه ها در استان فارس دانشگاه شیراز سرآمد و بین المللی است که متشکل از هزاران اساتید برجسته کشوری است که می توان از دانشگاه علوم پزشکی شیراز که بدیع ترین علوم طب در آن نوآوری رخ می دهد یاد کرد.

استاندار فارس در پاسخ به این سوال که چه پروژه هایی را با دانشگاه ها انجام داده اید که مورد قبول مردم واقع شده است، گفت:مراکز رشد، استارت آپ ها و پارک های علم و فناوری همگی زاییده دانشگاه ها است.

وی افزود: هنگامی که دانشگاه ها قوت داشته باشند می توانند پارک علم و فناوری برجسته ای هم داشته باشند.

901/900

کد خبر: 909617

وب گردی

وب گردی