کارنامه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن غیرقابل قبول است/ آخوندی برترین گزینه دولت برای مدیریت وزارت راه!

تاکنون اظهارات بسیاری مبنی بردلایل استیضاح وزیر را ه شهرسازی منعکس شده است اما هرکدام از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرات متفاوتی را نسبت به عملکرد آخوندی ارائه کرده‌اند.

سید کمال الدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: آخوندی یکی از وزرای باتجربه و باتخصص است که در زمینه مدیریت وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از گزینه های برتر دولت محسوب می شود.

او با بیان اینکه در عملکرد آخوندی نقص و مشکلی دیده نمی شود، گفت: از زمانی که قرار شد وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی با یکدیگر ادغام شوند، به عنوان یک نظر کارشناسی مخالف ادغام این دو وزارتخانه بودم چراکه این اقدام باعث ایجاد موانعی در وزارت راه شهرسازی شده است.

شهریاری اظهار داشت: حوزه وظایف این دو وزارتخانه به قدری وسیع و گسترده است که ادغام آنها به عنوان وزارت راه و شهرسازی اقدام کارشناسی و درستی نبود؛ به همین دلیل اگر قرار است تا نسبت به عملکرد آخوندی نظراتی ارائه شود باید گفت که تعدد و گستردگی وظایف در این وزارتخانه بزرگتر از آن است که یک وزیر بتواند به تنهایی آن را مدیریت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: این وزارتخانه شامل سازمان های بسیار زیادی مانند سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان کشتیرانی و ... است که هر کدام از آنها از لحاظ کمی و کیفی به اندازه یک وزارتخانه مسئولیت دارند، بنابراین یک وزیر به تنهایی نمی تواند از عهده وظایف این وزارتخانه گسترده برآید.

به گفته او؛ مشکلات موجود در این وزارتخانه ناشی ازعملکرد آخوندی نیست بلکه برگرفته از معظلات وزارت راه و شهرسازی است.

شهریاری با تاکید بر تلاش آخوندی در راستای مدیریت دو حوزه راه و شهرسازی گفت: آخوندی حدود 25 سال گذشته مسئولیت وزارت مسکن و شهرسازی را بر عهده داشت، بنابراین اشرافی را که بر این حوزه دارد بیش از حوزه راه است، اما گستردگی وظایف این وزارتخانه باعث بروز ایجاد این مشکلات و نیز برخی از نقص ها شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به طور قطع با توجه به گستردگی وزارت راه و شهرسازی نه تنها آخوندی بلکه هر کسی دیگری قادر به اداره این وزارتخانه نخواهد بود.

در ادامه فرج الله رجبی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درخصوص استیضاح آخوندی گفت: تعدادی از نمایندگان از قبل خواستار استیضاح آخوندی بودند اما اتفاقات اخیر تعداد بیشتری را به این جمع اضافه کرد.

او در ادامه بیان کرد: در ابتدا باید دید استیضاح معطوف به چه مسایلی در حوزه وزارت راه و شهرسازی بوده است.

رجبی اظهار داشت: اخیرا گزارشی در حوزه مسکن و بافت های فرسوده در مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی منتشر شده که گزارش خوبی نبوده و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این گزارش چندان مطلوب نیست، بنابراین این امر باعث تمایل برخی از نمایندگان جهت استیضاح آخوندی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به عملکرد آخوندی در وزارت راه و شهرسازی اشاره و بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن سیاست و اقدام خاصی را انجام نداد چراکه مسئولان حاضر در وزارت راه و شهرسازی معتقدند که نیازی به واحد مسکونی نداریم و بیش از تعداد موردنیاز در کشور واحد مسکونی وجود دارد که این صحبت با اطلاعات منتشر شده در کمیسیون عمران متفاوت است.

او با بیان اینکه کارنامه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن غیرقابل قبول است، گفت: علاوه بر مسکن در رابطه با بخش نگهداری و ایمنی راه ها هم دچار مشکل هستیم، کنترلی بر عملکرد حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوسرانی وجود ندارد و فرآیندهای در پیش گرفته به نظر می رسد که قابل قبولی نبوده است؛ بنابراین نقاط قابل ابهام زیادی در حوزه وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

401

کد خبر: 909622

وب گردی

وب گردی