واکنش وزارت خارجه آمریکا به سفر دکتر ولایتی به عراق

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود، به پرسشی درباره سفر مشاور رهبر معظم انقلاب به بغداد پاسخ داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری خود به سوالی درباره سفر علی اکبر ولایتی به عراق پاسخ گفت.

او در این‌باره گفت: اینکه ایران و عراق بخواهند باهم تبادل نظر داشته باشند، امری طبیعی است. منظور من این است که آن‌ها همسایه هستند، اینطور نیست؟ وقتی ما درباره کره جنوبی صحبت می‌کنیم، از کره شمالی هم حرف می‌زنیم، این به این علت است که آن‌ها همسایه هستند. این امری عادی است و در واقع کشور‌های مختلف می‌خواهند باهم تبادل نظر داشته باشند. (تصمیم‌گیری درباره) موضوع روابط خارجی‌شان، مسئله‌ای است که به عراق بر می‌گردد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما از رابطه‌مان با دولت عراق به عنوان یکی از شرکای راهبردی مهم مان در منطقه، کاملا اطمینان داریم. همانطور که شما به خوبی می‌دانید، ما برای شکست دولت اسلامی (گروه وهابی داعش) در آنجا هستیم؛ اما ما همچنین بنا به دعوت دولت عراق در آنجا هستیم.

نائورت در ادامه در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: ما برای استقلال عراق ارزش قائلیم، ما به دولت عراق اطمینان داریم و به شدت تردید داریم که آن‌ها از (خواست) ایران «تبعیت» کنند. بنابراین ما با آن‌ها مشکلی نداریم و اگر آن‌ها بخواهند باهم این گفت و گو‌ها را داشته باشند، این مسئله‌ای عمدتا داخلی تلقی می‌شود.

کد خبر: 909654

وب گردی

وب گردی