خط سریع‌السیر زنجان- تهران راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل و نقل استان زنجان به راه‌اندازی خط سریع‌السیر زنجان – تهران اشاره کرد و گفت: ایجاد خط پایانه زنجان به هشتگرد نیز در دستور کار قرار دارد تا از این طریق با استفاده از حمل و نقل ترکیبی زمان سفر از کرج به تهران کوتاه‌تر شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی مدقالچی در جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان اظهار داشت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سه برنامه محوری را برای نوروز در دستور کار قرار داده که شامل تأمین وسایل نقیله کافی، فراهم کردن بستر ایمن سفرو تضمین سفر ایمن است.

وی با اشاره به اینکه نوروز 96، 7.5 میلیون نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی سفر کردند ابراز کرد: سهم استان زنجان جابه‌جایی 7 هزار نفر بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعداد اتوبوس‌های در حال آماده‌سازی برای سفرهای نوروزی را 164 دستگاه برشمرد و گفت: از این تعداد 65 دستگاه VIP است.

وی به انجام هماهنگی‌های لازم برای تأمین سوخت مورد نیاز خودروها در جایگاه‌های عرضه سوخت و فعالیت امدادخودروها برای ارائه خدمات مطلبو بیان کرد: مراکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین نیز در ایام نوروز فعال هستند.

مدقالچی با اشاره به استقرار اکیپ‌های دائم در محورهای مواصلاتی و راهدارخانه‌ها تصریح کرد: گشت‌های راهداری نیز در این ایام در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و ناوگان عمومی، ایمنی و رفاهی تحت کنترل و پایش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: محورهای مواصلاتی توسط سامانه‌های هوشمند کنترل می‌شود و علاوه بر مدیریت ترافیک و پایش جاده‌ها، تخلفات ترافیکی نیز رصد می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ایجاد پایانه‌های مسافربری موقت را از جمله اقدمات مهم برای سفرهای نوروزی برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر سفر با خودروهای شخصی بیشتر در بین مردم رواج یافته که کارهایی برای فرهنگسازی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌شود و از جمله آن‌ها طراحی نرم‌افزار صدای مسافر است.

وی افزود: برای توسعه فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه تخفیف برای کارکنان دولت و دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

مدقالچی به راه‌اندازی خط سریع‌السیر زنجان – تهران اشاره کرد و گفت: ایجاد خط پایانه زنجان به هشتگرد نیز در دستور کار قرار دارد تا از این طریق با استفاده از حمل و نقل ترکیبی زمان سفر از کرج به تهران کوتاه‌تر شود.

901

کد خبر: 909657

وب گردی

وب گردی