پیروزی متانت بر جنایت و خشونت/ واکنش وزیر بهداشت به حوادث اخیر خیابان پاسداران تهران

وزیر بهداشت در یادداشتی ضمن محکوم کردن رفتار برخی از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و با اشاره به شهادت پنج نفر و مجروح شدن تعدادی از دلاوردان نیروی انتظامی و بسیج، تاکید کرده که این تعرض با خشونت پاسخ داده نشد و شاهد درایت، مدیریت، صبر و غلبه بر احساسات فرماندهان حاضر در میدان بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، متن این یادداشت به شرح زیر است:

پیروزی متانت بر جنایت و خشونت

طی چند روز گذشته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یکی از خشن‎ترین رفتارها از سوی برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را تجربه کرد که متاسفانه منجر به شهادت پنج تن و مجروح شدن تعدادی از دلاوران نیروی انتظامی و بسیج شد. نکته مهم اما آن که این تعرض، با خشونت پاسخ داده نشد و ما شاهد درایت، مدیریت، صبر و غلبه بر احساسات فرماندهان حاضر در میدان بودیم که به‌واقع چنین عکس‌العملی در چنان شرایطی قابل تقدیر است.

تصور نمی‎کنم در هیچ کشوری، وقتی نیروهای حافظ امنیت مورد حمله قرار گیرند، بتوان شاهد چنین تحمل و متانتی بود.

لذا به عنوان یک شهروند و یک پزشک بر خود فرض دانستم در شرایطی که میهن عزیزمان بیش از هر چیز به آرامش و تدبیر و کار و امید نیاز دارد، این بلوغ رفتاری در مقابله با آن جنایت هولناک و خشونت کم‌نظیر را به فرماندهان و نیروهای تحت امر ایشان تیریک بگویم؛ شهادت عزیزانی را که در این حادثه جان خود را از دست دادند به خانواده‌های‌شان و ملت شریف ایران تسلیت عرض کنم و از خداوند متعال، شفای مصدومان را مسئلت نمایم.

701

کد خبر: 909675

وب گردی

وب گردی