رضایی: در ایران جایی برای طلبکاری از نظام و مردم وجود ندارد/دشمنان گام به گام در حال عقب نشینی هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با گذشت بیش از 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان به رغم اقدامات تهدید آمیز، گام به گام در حال عقب نشینی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رضایی روز پنجشنبه دراولین یادواره شهدای مهندس در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج افزود: امروز دشمنان در حال عقب نشینی هستند لیکن دست از توطئه علیه نظام و انقلاب اسلامی برنمی دارند.

وی اضافه کرد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تعبیر آن روزها یک کشور جهان سومی در برابر ائتلاف بین المللی قرار گرفت، همه دست به دست هم داده بودند که پیام الهی ، انقلاب اسلامی را خفه کنند.

رضایی با بیان اینکه ائتلاف بین المللی برای مقابله با ایران انگیزه داشت، اظهار داشت: غنایمی که در جنگ هشت ساله به دست آوردیم از همه کشورها بود ، با این وجود ملت ایران توانست در هشت سال جنگ پیروزی نظامی و سیاسی خود را به دست آورد.

وی ادامه داد: پیروزی نظامی از این بابت بود که حتی یک وجب از خاک کشور دست دشمن نماند ، همه سرزمین ها آزاد شدند و 3 میلیون جمعیت مناطق مرزی به خانه هایشان برگشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: ملت ایران در جنگ هشت ساله سربلند شد، اما دشمنان ما به جان یکدیگر افتادند که این یک معجزه الهی بود .

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی و از جنس انقلاب پیامبران است، خدا، ولی فقیه و مردم 3 رکن اصلی این انقلاب و معجزه آن بودند که با توسل به این 3 رکن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: امام راحلی (ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ، مردم ، دولت و قدرت های بین الملل را به خدا دعوت کرد.

رضایی گفت: انقلاب اسلامی اولین انقلابی است که به حزب و جناح وابستگی ندارد و مردمی بود و مردم یکی از ارکان انقلاب هستند و رکن دیگر ولایت فقیه است که مردم و ارزش های الهی را به هم متصل می کند.

وی با بیان اینکه از طرق خدمت به مردم می توان رضابت خدا را به دست آورد خاطر نشان کرد: از راه ولایت باید رفت که بتوان خدمت به مردم و رضایت خدا وندرا کسب کرد، ولی فقیه یک پل خالص است که مردم را به خدا وصل می کند، هم نگران دنیا و هم نگران آخرت جامعه اسلامی است .

وی ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی سه رکن بینش الهی ، رهبری و مردم موجب پیروزی ایران اسلامی در مقابل دشمنان شد.

رضایی گفت: در جنگ تحمیلی رزمندگان اسلامی آرزوی شهادت داشتند، کسی به دنبال درجه نبود، جنگ ما مردمی و خدایی بود، مدیر این جنگ امام (ره) و مسیرجنگ نیز ولایی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام اظهار داشت: زمانی که آبادان در محاصره قرار گرفت، مهندسان ما باتلاق ها را شناسایی و جاده وحدت را زدند و از طریق آن جاده اسلحه مهمات، آب و غذا به رزمندگان رساندند ودر عملیات خیبر که باید در باتلاق ها کار می کردیم بیش از20 کیلومتر پل خیبررا طراحی کردند.

رضایی افزود: در جنگ تحمیلی ، متخصصان ایرانی عمل جراحی مجروحان را در خط مقدم انجام دادندو بیمارستان های صحرایی خدمات ارزشمندی ارائه کردند.

وی ادامه داد: امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ، کشور ما در خانه ای به نام جمهوری اسلامی قرار گرفته که یک دیوارآن قانون اساسی، دیوار دیگر حاکمیت ، یک دیوار مرزهای جغرافیایی در برابر دشمن و یک دیوار به نام فرهنگ است .

رضایی گفت: مردم ما در جمهوری اسلامی در یک چهاردیواری در حال زندگی کردن هستند و مسئولین در این خانه هدف شان باید جلب رضایت خدا و و خدمت به مردم و مسیرشان باید امام گونه باشد.

وی اظهار داشت: دشمنان ما در هشت سال جنگ تحمیلی وارد این خانه شده بودند، اما آنها را از خانه بیرون کردیم لیکن بار دیگر ازطریق داعش می خواستند به مرزهای ما نزدیک شوند که باز هم پس زدیم، حالا تجارت ما را از راه دور تحریم کردند،امروز دشمنان ما هم خانه یعنی جمهوری اسلامی و هم مسیر یعنی رهبری و ولایت و هم نگهبانان این خانه را مورد هدف قرار داده اند.

وی گفت: در بین خادمان ملت ایران افراد خوب فراوانی داریم، اما برخی وقت ها کسانی که در قدیم خودشان را خادم ملت می دانند یا از روی جهل و عصبانیت در کنار دشمن قرار می گیرند اگر کسی حرف اصلاحی ندارد نباید ادبیات شان در کنار دشمنان مردم قرار گیرد، خدمت به مردم این نیست که در کنار دشمن قرار گیریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اصلاح امور و حل مشکلات کشور راه حل دیگری دارد، اول باید بگویند مشکلات ما چیست و از مردم عذرخواهی کنند، اما اینکه یک عده خود را از همه چیز مبرا بدانند عیب است، اگر انگیزه خدا است دیگر خود رای، غرور و تکبر باید کنار گذاشته و از دیکتاتوری باید فاصله بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شهدای مهندسی ما به دنبال تبلیغ برای خودشان نبودند بیان داشت: چطور کسی جرات می کند امروز خودش را در کنار دشمنان قرار دهد، این درست نیست، کشور ما مشکلاتی دارد، که مشکلات مربوط به نحوه اداره کشور و مدیریت اقتصادی کشور است، البته بخشی هم مربوط به این است که در محاصره و تحریم هستیم .

رضایی افزود: اگر به دنبال حل مشکلات هستیم باید ابتدا همه نیت ها را به رضای خدا برگردانیم و یک تحولی در این کشور باید صورت و به آن 3 عامل معجزه آفرین برگردیم ، دوم اینکه کشور را باید مردمی ، راه را برای جوانان باز و اقتصاد را مردمی کرد، تا مردم وارد اقتصاد و کشاورزی شوند .

وی ادامه د: مردم باید دوباره برای حضور در صحنه های اقتصاد کشاورزی، بازرگانی،مدیریت و بانک داری همانند دوران جنگ فراخوانده و این فراخوانی مدیریت شوند چرا که با مدیریت ناصحیح سبب ایجاد مشکلاتی چون فساد حاشیه نشینی می شود.

رضایی گفت: حل مشکلات امروز این نیست که از آن 3 رکن اصلی خدا، ولی فقیه و مردم فاصله گرفته و به جای رضایت خدا به دنبال این باشیم که خود و جناح مان را راضی نگه داریم، .20 سال در این کشور در تمامی عرصه ها سیاستگذاری شده ، چرا این سیاست ها را اعمال نمی کنند از چه چیزی می ترسند؟

در ایران جایی برای طلبکاری از نظام و مردم وجود ندارد

همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در ایران اسلامی، جایی برای طلبکاری از نظام اسلامی و مردم وجود ندارد.

رضایی افزود: دولت‌هایی که می‌آیند و می‌روند باید تجارب خود را به یکدیگر منتقل کنند و به جای روحیه تواضع گرفتار روحیه طلبکاری نشوند.

وی اضافه کرد: دولت ها اگر دچار اشتباهاتی نیز می شوند این اشتباهات را صادقانه به مردم بگویند چرا که ما خادمان این نظام و مردم هستیم.

رضایی گفت: توصیه بنده به مسئولان این است که قدر خدمتگزاری مردم را دانسته و از مردم طلبکار نباشند.

301

کد خبر: 909724

وب گردی

وب گردی