سربازی به زنان عربستانی رسید

پس از امارات و کویت، عربستان نیز اعلام کرد که دخترانی که دارای مدرک دیپلم هستند می توانند به صورت اختیاری به سربازی بروند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از منابع محلی، مدیر کل اداره گذرنامه سعودی مطرح کرد که شرط پیوستن دختران به خدمت سربازی این است که تابعیت سعودی داشته و سن آنان بین 25 تا 35 سال باشد.

همچنین متقاضی نباید با یک غیر سعودی ازدواج کرده باشد، تا شایستگی خدمت در گذرگاه های زمینی و اداره گذرنامه را داشته باشد.

حداقل قد متقاضی باید 155 سانتی متر و دارای وزن متناسب باشد و هیچ مشکلی برای کار در دیگر استان ها یا مناطق مرزی نداشته باشد و بتواند دوره آموزشی را در هر مکانی حتی خارج از شهر طی کند.

لازم به ذکر است که نخستین کسی که ایده سربازی زنان سعودی را مطرح کرد، شاهزاده متعب بن عبد الله، وزیر پیشین گارد ملی عربستان سعودی بود. او سال 2012 عنوان کرد که کمیته های گارد ملی در حال بررسی استخدام زنان در واحدهای نظامی تابع این دستگاه هستند.

چندی پیش نیز در محافل نزدیک به شاهزاده بن سلمان زمزمه‌هایی در رابطه با این پخش شد که ولیعهد سعودی در حال بررسی خدمت نظامی زنان است.

معاون وزیر دفاع کویت نیز در راستای تحقق چشم انداز 2035 خود اعلام کرده است که به صورت جدی در حال بررسی مشارکت زنان در عرصه نظامی کشور و دوشادوش مردان هستند. این خبر در محافل فقهی و بین علمای کشور کویت جدل برانگیز شده است.

سربازی زنان در امارات اما با استقبال گسترده بانوان این کشور مواجه شده تا جایی که «حصه محمد بن زاید» دختر ولیعهد ابوظبی نیز در دوره آموزش نظامی شرکت کرده است. دوره خدمت سربازی بانوان اماراتی 9 ماه، شرط سنی 18 تا 30 سال، و کسب اجازه از ولی امر دختر لازم است و اردوگاه مختص بانوان و کادر آموزشی همه زن هستند.

کد خبر: 909835

وب گردی

وب گردی