پایان سال ۹۷ آخرین مهلت  ارائه مدل جدید کنکور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به لزوم هماهنگی آموزش و پرورش درباره کنکور باید حتما از مجلس فرصتی گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر منصور غلامی در حاشیه بازدید از حوزه کنکور دکتری در دانشگاه صنعتی شریف افزود: با توجه به اینکه قرار بود کنکور تا پایان سال ۹۷ مدل جدیدی از سنجش و پذیرش داشته باشد و ما به لحاظ زمانبندی عقب هستیم باید یک فرصتی ایجاد شود

وی گفت: هم آموزش و پرورش و هم شورای سنجش و پذیرش زیر نظر وزارت علوم کارهایی را شروع کرده اند که برای انجام آن باید یه فرصتی از مجلس گرفته شود.

غلامی یاد اور شد: در حال حاضر ۸۵ درصد داوطلبان با سوابق تحصیلی دانش آموزی پذیرفته می شوند اما برای رشته ها و دانشگاه های که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند باید یک عدالتی برقرار شود تا بتوانند داوطلبان را جذب کنند.

وزیر علوم درباره کنکور دکتری سال ۹۷ گفت : کنکور دکتری ۹۷ تغییری نسبت به گذشته ندارد و بر اساس روال سابق برگزار می شود.

وی یاد اور شد : ۲۳۴ هزار نفر شرکت کرده اند و اواخر فروردین ۹۷ نتایج اولیه اعلام می شود .

وزیرعلوم درباره ظرفیت دکتری گفت : ظرفیت دکتری به نسبت سال گذشته با اندکی کاهش روبرو است و ظرفیت های دانشگاه آزاد با هماهنگی با وزارت علوم تنظیم شده است .

وی درباره حذف کنکور دکتری گفت : این آزمون با توجه به میزان تقاضای بالایی که برای آن وجود دارد حذف نمی شود و در واقع به نوعی داوطلبان را دسته بندی می کند .

وی گفت : با توجه به سهمی که دانشگاه ها در نمره آزمون دارند ممکن است در آینده این سهم افزایش یابد اما تا یکی دو سال آینده تغییری نداریم .

منبع:مهر

204

کد خبر: 909875

وب گردی

وب گردی