تقویت دلار، قیمت طلا را کاهش داد

طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی به دلیل تقویت ارزش دلار، با کاهش قیمت روبرو شد و به سوی ثبت بزرگترین کاهش هفتگی خود در دو ماه و نیم گذشته پیش می رود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۲۸.۹۰ دلار رسید که پنجمین کاهش روزانه این فلز ارزشمند بود. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۴ درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به هشتم دسامبر است.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۱ درصد افت کرد و به ۱۳۳۱.۲ دلار رسید.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone گفت: با توجه به اینکه تصور می شود روند صعودی دلار هنوز به پایان نرسیده، به خصوص که بازده اوراق خزانه آمریکا بالا مانده است، ما تا حدودی نسبت به طلا در کوتاه مدت محتاط مانده‌ایم.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۸۹.۸۸۳ واحد رسید. این شاخص روز پنج شنبه به ۹۰.۲۳۵ واحد صعود کرده بود که بالاترین رکورد در ۱۰ روز گذشته بود و از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد رشد نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۵۹ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و ۱۰۳۸.۹۷ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، در ۹۹۶.۹۰ دلار ایستاد.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 909893

وب گردی

وب گردی