بورلن: فضای نمایشگاهی صبا متفاوت بود

دبیر اول سفارت بلژیک در جریان بازدید از دهمین جشنواره تجسمی فجر گفت: هنر ایران ،هنری پیشرو و برخوردار از یک زبان جهانی است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، ان ماری بورلن در بیان ارزیابی خود از کلیت این جشنواره گفت: تعدادی از آثار برای فهم و ارتباط گیری، نیاز به پیش زمینه داشت اما بیشتر آنها به یک زبان جهانی دست یافته بود.

بورلن درخصوص موسسه فرهنگی هنری صبا که این روزها با میزبانی از جشنواره تجسمی فجر، روزهای شلوغی را تجربه می کند، خاطرنشان کرد: برایم دیدار از این مرکز، بسیار جالب بود و فضای نمایشگاهی آن هم متفاوت از جاهای دیگری بود که تاکنون دیده ام.

همچنین سفیر فرانسه «فرانسوا سنمو» از مجموعه صبا بازدید کرد و هنر ایران را منطبق با استانداردهای جهانی ارزیابی کرد و گفت: این مجموعه قدرت رقابت با همتاهای جهانی خود را دارد.

«فرانسوا سمنو» سفیر فرانسه که برای بازدید از دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به موسسه صبا آمد ه بود با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه خیلی بزرگی بود و حقیقتا این حجم وسیع از آثار و تولیدات هنری، فراتر از انتظار و تصور من بود.

سفیر فرانسه همچنین با بازدید ازنگارخانه ها و حوض خانه موسسه صبا، اظهار داشت: فکر نمی کردم چنین فضایی را در تهران ببینم. این مجموعه قدرت رقابت با همتاهای جهانی خود را دارد و امیدوارم حضور وسیعتری از مردم و مخاطبان ایرانی را به خود ببیند

502

کد خبر: 910002

وب گردی

وب گردی