حمایت اسرائیل از معارضان سوری در قنیطره با هدف مهار ایران

مقامات رژیم صهیونیستی در حالی درباره احتمال وقوع جنگ در سال جاری هشدار می‌دهند که این رژیم حمایت‌هایش از گروه‌های مسلح در سوریه را برای مهار ایران افزایش داده است.

به گزارش ایسکانیوز، وبگاه «عروتص شوع» در گزارشی به بررسی دخالت‌های رژیم صهیونیستی در بحران سوریه با هدف مهار کردن نفوذ ایران در منطقه پرداخته و نوشت اسرائیل اکنون دیگر به حمایت تمام‌عیار و علنی از گروه‌های معارض روی آورده است.

در ابتدای این مطلب با اشاره به گزارش روزنامه «هاآرتص» درباره حمایت مالی، تسلیحاتی و درمانی ارتش اسرائیل از معارضان مسلح در جنوب سوریه شامل جولان، قنیطره و درعا آمده است: 7 گروه معارض در جولان سوریه به صورت مستقیم از اسرائیل مهمات، تسلیحات، منابع مالی و دیگر کمک‌ها را دریافت می‌کنند (جزئیات بیشتر).

عروتص شوع اما تاکید می‌کند که نواب جنگی اسرائیل در سوریه اکنون تلاش می‌کنند مانع ایجاد پایگاه‌های محور ایران در بلندی‌های جولان شوند. اسرائیل هم آنها را در نبرد با گروهک «جیش خالد بن الولید» که با داعش بیعت کرده، حمایت می‌کند.

«نیتزان علون» فرمانده اداره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در یک مصاحبه رادیویی گفته بود به احتمال بسیار زیاد در سال جاری شاهد جنگ بزرگی بین اسرائیل و گروه‌های مورد حمایت ایران خواهند بود.

علون در اظهاراتی متناقض با ادعاهای دیگر مقامات صهیونیست که می‌گویند تمایلی به آغاز نبرد ندارند، تاکید کرد: «سال 2018 پتانسیل بالایی برای درگیری دارد، نه فقط به خاطر اینکه هر کدام از طرف‌ها می‌خواهند (جنگ) را آغاز کنند بلکه دلیل آن وخیم‌شدن تدریجی اوضاع است.»

وی با ادعای اینکه پیروزی دولت سوریه بر معارضان در غوطه شرقی می‌تواند آزادی عمل کامل به گروه‌های مورد حمایت ایران در این کشور بدهد، گفت: «چنین چیزی به آنها توانایی آماده شدن برای نبرد با اسرائیل را می‌دهد. ما با دخالت خود اجازه چنین چیزی را نمی‌دهیم. ما اقدام می‌کنیم و خواهیم کرد.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم نیز پیشتر طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ با نشان دادن تکه آهنی مدعی شد ایران قصد دارد حضور نظامی خود در سوریه را تثبیت کند و از آنجا جبهه جنگ جدیدی علیه اسرائیل بگشاید.

ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره تلاش ایران برای تاسیس پایگاه نظامی در سوریه و کارخانه‌های تولید موشک در لبنان طی هفته‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. همچنین تل‌آویو در ماه‌های اخیر هشدارهای مکرری درباره احتمال وقوع درگیری جدید با حماس در غزه یا حزب‌الله در لبنان داده‌اند.

منبع: فارس

302

کد خبر: 910023

وب گردی

وب گردی