دولت امتیاز ویژه ای برای طرح بازآفرینی بافت های فرسوده در در نظر بگیرد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح بازآفرینی مناطق فرسوده ، گفت: واقعیت آن است که هنوز سرمایه گذاری اصلی در استان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری صورت نگرفته و دولت باید یک امتیاز ویژه ای برای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در هفته گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

آغاز این طرح باید در مناطقی باشد تا دسترسی مردم به آب، برق و سایر امکانات آسانتر باشد

علی‌محمد احمدی در رابطه با این موضوع به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: در شهر گچساران در رابطه با طرح بازآفرینی شهری در گذشته با بانک ها هماهنگ بوده ایم و با آغاز این موضوع پیشرفت خوبی تاکنون در استان داشته ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر مشابه این طرح را درشهر یاسوج انجام می دهیم زیرا اعتقادمان بر آن است که با توجه به نگاه رئیس جمهور باید تامین مسکن را از جاهایی شروع کنیم تا دسترسی به خدمات عمومی مانند آب، برق، و سایر امکانات بهتر و آسانتر باشد.

دسترسی مردم به خدمات عمومی در مناطق مسکن مهر با مشکل روبرو است

وی ادامه داد: یکی از اشکالاتی که مسکن مهر دارد آن است که جدای از مسایل ساخت و ساز و دیگر مسایلش اما عموما این مسکن ها در محدود ه هایی طراحی شده که مردم آن مناطق دسترسی به خدمات عمومی مانند آموزش، بهداشت و مسائل دیگر نداشته و با مشکلات جدی روبرو هستند.

احمدی افزود: انشالله همان الگویی که در گچساران پیاده کرده ایم در یاسوج و سایر شهرهای دیگرمان که مهاجرت پذیر و با معضل حاشیه نشینی روبرو هستند اجرا خواهیم کرد و از بافت های فرسوده و یا زمین های خالی که در محدوده شهرها وجود دارد استفاده خواهیم کرد تا مشکلات شهر حل شود.

دانشگاه ها در توسعه استان ها بسیار تاثیرگذار هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با تاثیر همکاری دانشگاه ها با استانداران در توسعه منطقه ای در استان، اظهار داشت: دانشگاه ها در توسعه استان ها بسیار موثر هستند؛ علی الخصوص در رابطه با موضوعاتی از قبیل کسب و کارهای جدید، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها دانشگاه با توجه به این موضوعات می توانند در توسعه استان بسیار تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: در کل کشور البته برای استان های بزرگ مانند تهران و سایر استان ها تعامل ارگانیک میان مراکز علمی، دستگاه های اجرایی و همچنین دانشگاه ها و صنعت هنوز نهادینه نشده و به طور طبیعی این موضوع در میان استان های محروم یک مقدار نیاز به زمان بیشتری دارد .باید تلاش بیشتری در این موضوع شود و منابعی که در حال حاضر دولت تخصیص داده است از جمله اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی که چه در بحث اشتغال فراگیر و چه تسهیلاتی که با ارتباط با طرح رونق تولید داریم همگی علی القاعده در همین مسیر باید صرف شوند.

دولت باید امتیاز ویژه ای برای اجرای این طرح در استان در نظر بگیرد

احمدی گفت: واقعیت آن است که هنوز سرمایه گذاری اصلی در استان برای این طرح صورت نگرفته و دولت باید یک امتیاز ویژه ای را برای استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر بگیرد.

901/900

کد خبر: 910034

وب گردی

وب گردی