مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سیستان و بلوچستان گفت: در هشت ماهه اخیر ۸۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان به تصویب رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر مرتضوی در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور استاندار و نمایندگان بخش خصوصی در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: در این حوزه در هشت ماه گذشته 9 مصوبه از سازمان سرمایه‌گذاری مجوز گرفت که مبلغ آن بالغ بر 860 میلیون دلار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سیستان و بلوچستان افزود: این رقم چهار برابر سرمایه‌گذاری مصوب سال گذشته و سه برابر سرمایه‌گذاری مصوب در سال 94 است.

مرتضوی با تأکید بر ضرورت توجه به سرمایه‌گذاران و حذف موانع پیش روی آن‌ها، ادامه داد: از سال 1385 تا 1393 میزان سرمایه‌گذاری مصوب و محقق در استان صفر بوده است.

نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های 94، 95 و 96 نیز سرمایه‌گذاری مصوب داشته‌ایم ولی فقط در سال 1396 بخشی از سرمایه‌گذاری مصوب محقق شده است به معنای آنکه در سامانه سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون رقم تحقق سرمایه‌گذاری در استان به بیش از یک‌میلیون دلار رسیده است، تصریح کرد: علاوه بر این دو سرمایه‌گذاری دیگر با مجموع سرمایه 4 میلیون دلار نیز در دستور کار است.

مرتضوی سرمایه‌گذاری را محصول یک کار تیمی دانست و گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان وظیفه جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل آسیب‌شناسی و تصمیم سازی درزمینهٔ سرمایه‌گذاری را بر عهده دارد .

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های بخش خصوصی بحث استعلام‌ها و مجوزهای سرمایه‌گذاری است که با راه‌اندازی سامانه دادور به‌وسیله وزارت اقتصاد و دارایی درخواست سرمایه‌گذاران هم‌زمان به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال می‌شود و از این طریق مجوزهای سرمایه‌گذاری باصرفه جویی در زمان بررسی و تائید می‌شود.

کد خبر: 910040

وب گردی

وب گردی