اتهامات تند ترامپ علیه ایران و روسیه

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با نخست‌وزیر استرالیا از تداوم «فشار حداکثری» علیه کره شمالی سخن گفت و اتهامی علیه ایران، روسیه و سوریه درباره «غوطه شرقی» وارد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر استرالیا شرکت کرد.

دونالد ترامپ در نشست خبری با «مایکل ترنبول»، بر روابط خوب دوجانبه آمریکا و استرالیا و همچنین روابط آنها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و امنیتی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست از تحریم‌های تازه این کشور علیه کره شمالی صحبت کرد و گفت که «استرالیا یکی از نزدیکترین شرکای ما در کارزار فشار حداکثری برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره است. ما باید به همکاری برای ممانعت از تهدید جهان با تخریب اتمی توسط دیکتاتوری سرکوبگر ادامه دهیم».

ترامپ همچنین نقش آفرینی استرالیا در ائتلاف آمریکایی برای مقابله با داعش تحسین کرد.

نخست‌وزیر استرالیا در این نشست خبری ابتدا از روابط خوب دو کشور در تمام زمینه‌ها سخن گفت.

آقای ترنبول همچنین از مواضع آمریکا درباره کره شمالی و اعمال تحریم‌ها علیه این کشور حمایت کرد و کره شمالی را «بزرگترین تهدید در منطقه ما» توصیف کرد.

خبرنگار آمریکایی از اوضاع «غوطه شرقی» سوال کرد و نظر رئیس‌جمهور آمریکا را در این باره جویا شد.

ترامپ در پاسخ به این سوال مدعی شد که «آنچه که روسیه، ایران و سوریه در آنجا انجام دادند، یک رسوایی و فضاحت انسانی بوده است».

اظهارنظر ادعایی رئیس‌جمهور آمریکا علیه این سه کشور در حالی صورت گرفته که ایران و روسیه در حال همکاری با دولت مشروع و قانونی سوریه برای مقابله با تروریست‌ها هستند.

کد خبر: 910041

وب گردی

وب گردی