تعامل مثبت شهردارى با سازمان نظام مهندسى/گره گشایی مشکلات با توجه کردن به مهندسى

رئیس سازمان نظام مهندسى ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه بسیارى از گره هایى که در کشور وجود دارد با مهندسى و به دست مهندسان برطرف مى شود، گفت: ما در صدد هستیم تا بگوییم توجه به مهندسى گره گشاى کارهاى کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسن قربانخانى، رئیس سازمان نظام مهندسى ساختمان استان تهران در همایش اولین جشنواره نشان تعالى HSE در جمع خبرنگاران گفت: ریشه کلمه مهندس، هندسه است و این کلمه به معنای اندازه است بنابراین مهندس به عنوان اندازه گیر تلقى مى شود.
قربانخانى اظهار داشت: این امر مربوط به گذشته ها بوده است و بعد از گذشت زمان که هر یک از ما در یکى از رشته هاى مهندسى مانند نقشه بردارى، ساختمان سازى و ... تدریس کردیم عنوان مهندسى به آن داده شده است.
او با بیان اینکه در سال هاى اخیر تعریف مهندسی دستخوش تغییر شده است، افزود: گفته مى شود که مهندسان در مواجه با مشکلات در ابتدا به خوبى فکر مى کنند و بعد طراحى مى کنند، همچنین در طى این مراحل با نظرسنجى میزان هدف گذارى را تبیین مى کنند.
قربانخانى خاطرنشان کرد: اگر این تعریف از مهندسى را بپذیریم باید گفت که دایره مهندسى وسیع تر از رشته هاى دیگر است و مهندسى به عنوان یک راه حل در راستاى حل مشکلات به کار گرفته مى شود.
رئیس سازمان نظام مهندسى ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه بسیارى از گره هایى که در کشور وجود دارد با مهندسى و به دست مهندسان برطرف مى شود، گفت: ما در صدد هستیم تا بگوییم توجه به مهندسى گره گشاى کارهاى کشور است.

او با بیان اینکه در حال حاضر سازمان هاى نظام مهندسى ساختمان سراسر کشور ٥٠٠ هزار عضو دارد اظهار کرد: در استان تهران ١٢٠ هزار عضو داریم و به عنوان یک منبع انسانى قابل توجهى در جهت توسعه کشور تلقى مى شود.
قربانخانى اظهار داشت: از سال ٧٤ که سازمان نظام مهندسى تشکیل شد تا سال ٩٠ در استان تهران حدود ١١ هزار و ٥٠٠ نفر،مهندس داراى پروانه اشتغال به کار داشتیم که این عدد از سال ٩٠ تا کنون به بالاى ٦٠ هزار نفر رسیده و مى توان گفت طى ٥ سال گذشته بیش از ٥ برابر ١٦ سال گذشته شاهد نیروى متخصص داراى پروانه اشتغال در استان تهران بودیم.
رئیس سازمان نظام مهندسى ساختمان استان تهران بیان کرد: بسیار جاى تاسف دارد که در این شهر با توجه به پتانسیل هاى موجود همچنان ساختمان هایى ساخته مى شود که فاقد صلاحیت هستند.
قربانخانى با اشاره به اینکه توجه به نیروها و منابع انسانى گره گشاى بسیارى از مشکلات است خاطرنشان کرد: امروز با کوچکترین زلزله اى، شهر بهم مى ریزد چراکه اعتماد و اطمینان افراد در ساختمان هایى که زندگى می کنند وجود ندارد و تا روزى که عوامل ذى صلاح و مهندسانى که آموزش دیده اند ورود نکنند نمى توان اطمینانى را براى افراد ایجاد کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسى ساختمان استان تهران افزود: مدیریت جدید شهردارى رویکرد مثبت تر و تعامل بیشترى را با سازمان داشته است و امیدوار به برطرف شدن مشکلات موجود هستیم.
او اظهار داشت: در صورتى که به مفهوم و نیز حوزه مهندسى توجه چندانى نشود نمى توان در انتظار اتفاق خاصى باشیم.
قربانخانى در پایان گفت: یکى از مفاهیمى را که در روز مهندسى به دنبال انتشار آن هستیم این است که مهندسى تنها راه حل برطرف کننده مشکلات موجود است.

402

کد خبر: 910073

وب گردی

وب گردی