دانشگاه آزاد با حذف مرحله تکمیل ظرفیت مخالف است /  پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی در جهت ارتقای کیفیت بوده است

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بزرگترین دستاورد علمی آموزشی دانشگاه آزاد جهت گیری مسئولان دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت بوده است.

دکتر امیررضا شاهانی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره حذف مرحله تکمیل ظرفیت گفت: دانشگاه آزاد با حذف مرحله تکمیل ظرفیت در مقطع دکترا مخالف است و در حال پیگیری این قضیه هستیم.

وی افزود: معاون آموزشی وزارت علوم درخواستی مبنی بر حذف مرحله تکمیل ظرفیت به شورای سنجش و پذیرش ارائه کرد که تصویب شده است البته برای آزمون دکتری در دانشگاه آزاد مصاحبه را خودمان انجام می دهیم و تا زمانی که مصاحبه را انجام ندهیم طبیعتا پردازش نمی توانند بکنند.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه رشته محل های دانشگاه آزاد با دانشگاه های دولتی تفاوت دارد، تصریح کرد: قطعا حذف مرحله تکمیل ظرفیت از لحاظ اجرایی کار سنگینی خواهد بود و اینکه وزارت علوم می خواهد در تمام مقاطع، مرحله تکمیل ظرفیت را حذف کند باید دید از لحاظ اجرایی چقدر موفقیت آمیز خواهد بود.

دکتر امیر رضا شاهانی درباره بزرگترین دستاورد علمی و آموزشی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: بزرگترین دستاورد علمی آموزشی دانشگاه آزاد جهت گیری مسئولان دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت بوده است و در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تحولی ایجاد کردیم که پذیرش بدون آزمون را عملا حذف کردیم و به پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی تبدیل کردیم.

وی ادامه داد: از بهمن ماه هر دانشجویی را بدون آزمون پذیرفتیم بر مبنای سوابق تحصیلی پذیرش کرده ایم و این خودش در جهت ارتقای کیفیت بوده است و معنایش این است که آنهایی که معدل بهتری دارند در اولویت قرار بگیرند برای انتخاب هایی که انجام می دهند.

سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در سالهای آینده پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد را ادامه خواهیم داد، از سوی دیگر یک سری آئین نامه هایی که در حوزه معاونت آموزشی تدوین شده و شورای برنامه ریزی و گسترش دانشگاه آزاد که بنده هم عضو آن هستم حتی کمیسیون موارد خاص دانشگاه همه در جهت ارتقای کیفیت است.

شاهانی در پایان درباره گذراندن اوقات فراغتش در ایام عید تصریح کرد: در ایام تعطیلات اگر گرفتاری کاری بگذارد، ان شاءالله همراه خانواده به سفر کربلا خواهیم رفت.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 910086

وب گردی

وب گردی