مدارس خوزستان در روزهای پنج‌شنبه‌ تعطیل می شود؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به شرایط جوی نامساعد و تعطیلی‌های مکرر مدارس این استان گفت: اعلام کردیم پنجشنبه‌های مدارس فعال شود، هرچند با فعال کردن چند پنجشنبه مشکل دانش آموزان حل‌ نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد تقی‌زاده با اشاره به وضعیت نامناسب جوی و شرایط اقلیمی خوزستان اظهار کرد: زمان آموزش نسبت به دیگر استان‌ها ۲۰ روز کمتر است و در حالی که در سایر استان ها، دانش‌آموزان ۱۲سال تحصیل و مدرک دیپلم دریافت می‌کنند، در خوزستان به علت آنکه هر سال تحصیلی ۲۰روز کمتر است و دانش آموز در کل دوره تحصیل ۲۴۰ روز کمتر به مدرسه می‌رود، ۱۱سال درس می‌خواند و فارغ‌التحصیل می‌شود.

وی افزود: البته آلودگی هوا و ریزگردها باعث شد علاوه بر آن ۲۰ روز، ۱۸ روز تعطیلی جدید در سال تحصیلی قبل داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری نیز تا اکنون ۱۲ روز تعطیلی داشته‌ایم اظهار کرد: اگر این شرایط ادامه پیدا کند باعث می‌شود دانش آموز ما ۱۰ سال تحصیل کند که خود افت شاخص‌های تحصیلی را به دنبال دارد.

تقی زاده تاکید کرد: خوزستان شرایط خاصی دارد و حل مشکلات آن نگاه ملی می طلبد. در شرایط نامساعد جوی، اگر فقط بخواهیم یک ماسک برای یک میلیون دانش آموز تهیه کنیم باید یک میلیارد تومان هزینه کنیم. لازم است بودجه اختصاصی برای این استان درنظر گرفته شود، زیرا روزبه‌روز شاخص‌های تحصیلی افت می‌کنند.

وی درباره صحت اخباری مبنی بر فعال شدن پنجشنبه‌ها در استان که در فضای مجازی منتشر شده بود گفت: بله، اعلام کردیم پنجشنبه‌های مدارس فعال شود که همکارانم استقبال کردند. هرچند با فعال کردن پنجشنبه‌ها مشکل دانش آموزان حل‌ نمی‌شود. البته نمی‌خواهیم اجباری باشد و باید از معلمانمان خواهش کنیم اگر می‌توانند به دانش آموزان کمک کنند.

مدیرکل اموزش و پرورش استان خوزستان در باره اینکه آیا حضور معلمان در روزهای پنجشنبه اجباری است؟ گفت: همانطور که روزی تصمیم بر تعطیلی پنجشنبه بود، اکنون می‌توانیم آن را فعال اعلام کنیم. مرجع تصمیم گیری در این باره درون استانی است و از سوی مرکز نیز پذیرفته شده است. البته هنوز صددرصد به نتیجه نهایی نرسیدیم ولی د رحال کار کردن به‌روی موضوع هستیم.

900/900

کد خبر: 910100

وب گردی

وب گردی