گروه 9 نفره ارزیاب  سانحه هوایی به قله پازن پیر اعزام  شد/ ورود گروه 7 نفره فرانسوی به یاسوج

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم 9 نفره ارزیاب به قله پازن پیر خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز عزیز فیلی افزود: بامداد امروز تیم ۹ نفره شامل نجاتگران هلال احمر، کوهنوردان زبده وتکاوران ارتش از ساعت 5 بامداد امروز به قله ۴۰۸۰ متری پازن پیر محل سقوط هواپیمای ای تی آر ۷۲ صعود کردند.

وی اظهارکرد: این تیم برای سنجش شرایط فعلی و دستیابی به مسیر جدید برای صعود، این مسیر را طی می کنند چراکه مسیر فعلی که از "کوه گل" تا قله "پازن پیر" است به علت بارش برف سنگین مسدود شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این گروه علاوه برارزیابی، مسیر جدیدی طراحی و ۴ نقطه را برای احداث کمپ و ایستگاه امدادی مشخص می کنند. این نقاط به صورت زنجیره ای به هم متصل می شوند تا در صورت مساعد شدن شرایط و وضعیت جوی، کار انتقال پیکرها از این طریق انجام شود.

فیلی تصریح کرد: گروه 7 نفره فرانسوی برای بررسی سانحه هواپیمای ای تی آر 72 تهران – یاسوج وارد یاسوج شدند. این گروه هفت نفره فرانسوی برای بررسی سانحه هواپیمای ای تی آر 72 و جعبه سیاه وارد شهر یاسوج شدند و هم اکنون در فرودگاه یاسوج مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر این گزارش این گروه هفت نفره شامل متخصصان فرانسوی هستند که برای بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ای تی آر 72 متعلق به شرکت آسمان دیروز از تهران عازم محل وقوع حادثه در سمیرم و سی سخت شدند. این افراد شامل سه نفر از کمیسیون بررسی سوانح و چهار نفر هم از کارخانه سازنده هواپیما هستند.

700

کد خبر: 910127

وب گردی

وب گردی