بخشی از اختیارات حوزه گزینش به استان‌ها تفویض خواهد شد / هیچ استادی نباید بدون طی مراحل گزینش در کلاس درس حضور یابد

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشی از اختیارات حوزه گزینش به استان‌ها تفویض خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اراک، مراسم تکریم و معارفه مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور دکتر محمدرضا مردانی مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عباسعلی حیدری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اراک، حجت الاسلام ایوب سلحشورنیا مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی، معاونان و رابطان گزینش واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در واحد اراک برگزار شد.

دکتر مردانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای بیداری اسلامی، بر ضرورت صیانت از ارزش‌های نظام اسلامی و دستاوردهای خون شهیدان تاکید کرد و افزود: استان مرکزی شهدای گرانقدر بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کرده که یادشان را گرامی می داریم و امیدورایم در مسیر آرمان های شهدا حرکت کنیم.

دکتر مردانی افزود: در مقطع خاصی از تاریخ پرفراز و نشیب دانشگاه آزاد اسلامی قرار داریم و باید همه کمک کنیم تا این دانشگاه در مسیر تعالی خود که تاکنون طی کرده به پیش برود.

وی با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از شکل‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایجاد گروه معارف برای ارائه واحدهای درسی معارف در راستای ارتقا شناخت و معرفت دینی دانشجویان و تأسیس و فعالیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به منظور نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و تاسیس دانشگاه‌های تربیت معلم، تربیت مدرس، دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان اقداماتی برای تربیت دانشجو و استاد در تراز انقلاب اسلامی یاد کرد.

دکتر مردانی همچنین تصویب قانون جذب اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه را به عنوان یکی از قوانین کارآمد و موثر در این حوزه برشمرد و افزود: موضوع رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی برای پاسخگویی به نیاز جوانان از دغدغه‌های مسئولان نظام در دهه‌های اخیر بود، اما به رغم ایجاد واحدهای دانشگاهی در اقصی نقاط کشور و توسعه کمی دانشگاه‌ها، توجه به اشتغال و کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد غفلت قرار گرفت و امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ارکان آموزشی انقلاب اسلامی باید به نیازسنجی در این حوزه بپردازد.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بازگشت دانشگاه آزاد اسلامی به آغوش انقلاب تصریح کرد: همه باید مدیریت دانشگاه را در گذر از این پیچ تاریخی یاری کنیم.

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود تسریع در جذب، گزینش و تبدیل وضعیت نیروها همراه با دقت عمل را یک اصل اساسی برای هیأت‌های گزینش عنوان کرد و حفظ احترام و منزلت اساتید، توجه به جایگاه کاکنان، رعایت اخلاق حرفه‌ای و منشور اخلاقی دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار کرد: تشویق رفتار مومنانه و پایبندی اساتید به ارزش‌های انقلاب و نظام نیز باید مورد توجه مدیران دانشگاه قرار گیرد.

دکتر مردانی با اشاره به اجرای طرح چابک سازی دانشگاه در حوزه ساختاری، گفت: بخشی از اختیارات حوزه گزینش به استان‌ها تفویض خواهد شد.

هیچ استادی نباید بدون طی مراحل گزینش در کلاس درس حضور یابد

وی با بیان اینکه هیچ استادی نباید بدون طی مراحل گزینش در کلاس درس حضور یابد، تصریح کرد: گزینش اساتید حق‌التدریس بر عهده واحدهای استانی است.

وی ادامه داد: بازخوانی فرمان شش ماده ای حضرت امام خمینی(ره) و توجه به ویژگی های دینی، انقلابی، تعهد و شایستگی های علمی و اخلاقی از اولویت‌های مهم در گزینش اساتید است.

در ادامه این نشست، دکتر محمدرضا جلالی به عنوان مدیر جدید گزینش دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و استان مرکزی معرفی و دکتر ذبیح اله پیرانی مدیر سابق با اهدای لوح سپاس مورد تکریم قرار گرفت.

برگزاری نشست تخصصی با رابطان گزینش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی به استان مرکزی بود.

دکتر مردانی در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بر سر مزار شهیدان جاوید‌الاثر حضور یافت و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

کد خبر: 910134

وب گردی

وب گردی