عربستان مخالف درج نام پاکستان در فهرست حامیان تروریست

عربستان سعودی با پیروی ازترکیه و چین، به کشور های مخالف درج نام پاکستان در فهرست حامین گروه‌های تروریستی پیوست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، چند روز پس از آن که مقامات اسلام آباد اعلام کردند که بیش از یک هزار نیروی نظامی خود را به عربستان سعودی اعزام می کنند ،عربستان اعلام کرد با این که نام پاکستان در فهرست حامیان تروریست قرار گیرد، مخالف است.

ایالات متحده و برخی از متحدین اروپایی آن از جمله بریتانیا، فرانسه و آلمان تلاش دارند تا پاکستان در زمره کشورهایی قرار گیرد که از گروه‌های تروریستی حمایت می کند.

مقامات آمریکایی و دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور می‌گویند که پاکستان همواره برای این گروه ها پناهگاه امن فراهم کرده است.

قطع کمک های مالی ایالات متحده برای پاکستان یکی از فشار های واشنگتن بر اسلام آباد بوده است.

ایالات متحده در ماه ژانویه 2016، کمک های امنیتی که ارزش آن به دو میلیارد دلار می رسد را تا زمانی برای پاکستان به تعویق انداخت که اسلام آباد اقدامات لازم را در قسمت مبارزه باگروه های تروریستی انجام دهد.
مقامات آمریکایی همچنین پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده و گفته اند که از آنان برای جنگ نیابتی در افغانستان استفاده می کند. ادعایی که از سوی اسلام آباد رد شده است؛ مقامات پاکستانی گفته اند که "هیچ پناهگاه امن برای گروه های تندرو" در قلمرو آن کشور وجود ندارد.

کد خبر: 910155

وب گردی

وب گردی