رضوانی: برای رسیدن به مدال در شنا حداقل 10 سال کار مداوم نیاز داریم/ امیدواریم با توروس برای هدایت تیم ملی شنا به توافق برسیم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران تقویت رده‌های سنی پایه را از مهم‌ترین برنامه‌های این فدراسیون اعلام کرد و گفت: برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده تا شنای کشور در سطوح بین المللی مطرح شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی در مراسم اختتامیه مسابقات شنا مسافت بلند قهرمانی کشور جام فجر پارسیان گرامیداشت زنده یاد آرمان حاجی نژاد در شیراز گفت: در ۴ سال گذشته زیرساخت فنی مناسبی با تلاش مربیان شنا در سراسر کشور و نیز برنامه‌ریزی فدراسیون فراهم شده و امیدواریم بتوانیم با تقویت و توسعه برنامه‌های رده های پایه به اهداف خود که دستیابی به سکوهای بین المللی است برسیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ از برنامه‌های مهم این فدراسیون است، گفت: در این زمینه با کارولی وان توروس مربی اسبق تیم ملی مجارستان مذاکرات مناسبی برای هدایت تیم ملی شنا انجام شده و وی هم اکنون در ایران حضور دارد که امیدواریم با توافق با این مربی مجاری بتوانیم گام‌های موثر در دستیابی به اهداف خود برداریم.

رضوانی همچنین درباره جلسه با لوکارلی توروس گزینه هدایت تیم های پایه شنا اظهار کرد: توروس یکی از نام های شناخته شده در بین مربیان جهان است که تجربه هدایت تیم های ملی آفریقای جنوبی و مجارستان را در کارنامه داشته و از آن جایی که کارنامه قابل قبولی در پیشرفت شنا کشورهای توسعه یافته دارد، می تواند برای تیم های ملی در رده پایه موفق باشد. البته او باید از نزدیک شاهد برگزاری مسابقات داخلی و امکانات و وضعیت شناگران ما باشد تا بتواند برنامه جامعی را با هدفگذاری کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۰۴ ارائه کند. تلاش ما جذب دانش خارجی برای ارتقا سطح مربیان و شناگران ملی و توسعه و پیشرفت این رشته است.

ایشان در ادامه افزود: موفقیت در برنامه‌های این فدراسیون نیازمند توجه جدی در زمینه تخصیص اعتبارات است و باید به این فدراسیون به عنوان فدراسیونی که دارای سه رشته المپیکی است، توجه شود.

وی افزود اگر در ورزش های پایه نظیر شنا در سطوح جهانی به مدال دست یابیم، بیانگر این است که در ورزش پایه در کشور اقدامات موثری انجام شده است و از این رو توجه به ورزش‌های پایه نظیر شنا ضروریست.

رضوانی با بیان اینکه شنای کشور در مقایسه با سطوح بین المللی هنوز فاصله دارد و برای دستیابی به سطح اول شنای آسیا حداقل ۱۰ سال کار مداوم باید انجام شود شود، گفت: این مهم نیازمند توجه اساسی به این ورزش و همیاری سایر دستگاه ها است.

رضوانی حرکت شنای کشور را رو به جلو دانست و گفت: امیدواریم این روند تداوم یابد. مهمترین مشکل توسعه شنا در کشور، نداشتن زیر ساخت استخر مناسب در بسیاری از استان‌ها است.

رئیس فدراسیون شنا با قدر دانی از مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس برای در اختیار قرار دادن مجموعه ورزشی استخر انقلاب به هیات شنا استان گفت: این کار بسیار ارزشمند است که بنده به نوبه خود از ایشان تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم در سایر استان‌ها نیز چنین اتفاقی بیافتد. وی اظهار امیدواری کرد: در صورت توافق با سرمربی اسبق تیم ملی مجارستان که در حال حاضر در ایران حضور دارند این مربی بتواند با هدایت تیم ملی حرکت رو به رشد شنای کشور را تداوم دهد. این مربی با حضور در مسابقات شنای قهرمانی کشور در شیراز عملکرد فنی شناگران را زیر نظر گرفت.

کاورلی توروس عملکرد شناگران رده‌های سنی پایه را مناسب توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد این شناگران بتوانند با تمرین بیشتر به مدال های بین‌المللی دست یابند.

رضوانی از دیگر مشکلات شناگران رده‌های سنی پایه در کشور را کمبود برنامه های تمرینی در طول هفته اعلام کرد و گفت: شناگران ما به طور متوسط شش جلسه در هفته تمرین می‌کنند که اگر بخواهیم به سطوح بین المللی نزدیک شویم، این تمرینات در این رده های سنی باید به ده جلسه تمرین در هفته افزایش یابد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با مذاکره با وزارت آموزش و پرورش بتوانیم استعدادها و نخبگان را شناسایی و برای آنها با افزایش برنامه زمانبندی هفتگی به 10 جلسه تمرین سطح کیفی آنها را ارتقا دهیم.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا با اشاره به پیگیری های انجام شده نسبت به حواشی اخیر لیگ برتر واترپلو اظهار کرد: بر اساس آیین نامه سازمان لیگ ناظر مستقل فدراسیون، نماینده این سازمان در برگزاری مسابقات است. برای ما و کمیته انضباطی اصل گزارش ناظر بازی است و در کنار سایر شواهد و مستندات بر اساس این گزارش تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: کمیته انضباطی فدراسیون با حضور نمایندگان مستقل مسابقه طبق گزارش ناظر و با توجه به سایر مستندات تصمیم گیری کرده است. البته آرای انضباطی قابل تجدید نظر است اما در نظر داریم تا با سخت گیری نسبت به مسائل اخلاقی و انضباطی شرایط برگزاری مسابقات لیگ را بهبود بخشیم. به هر ترتیب امیدوارم خانواده واترپلو در برگزاری مسابقات لیگ اخلاق مداری را اولویت اصلی قلماد کنند.

رضوانی ادامه داد: واترپلو جزو ورزش‌های دانشگاهی است و بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان این رشته دارای تحصیلات عالی و از قشر فرهیخته هستند. نباید یه دلیل یکی، دو مورد حواشی روی داده در رقابت های لیگ کل این ورزش یا مسابقات را زیر سوال ببریم. همه تیم های لیگ برتر، بازیکنان و هوادارانشان برای ما قابل احترام هستند و تلاش می کنیم تا هر سال شرایط بهتری را برای ایجاد رقابتی سالم همراه با رفاقت در لیگ فرآهم کنیم.

رئیس فدراسیون شنا با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره عدم وجود شرایط مطلوب در استخر امیدیه اظهار کرد: از همکارانم در فدراسیون و کمیته فنی خواستم تا شرایط این استخر را ارزیابی کنند. به همین دلیل حتی زمان بازی فینال را هم به تعویق انداختیم. اما طبق گزارش ناظر مسابقه نتیجه دیدار نفت امیدیه و سایپا درست بوده است. به هر حال امیدوارم با ارزیابی شرایط استخر امیدیه بتوانیم شاهد برگزاری فینال با کیفیتی بین دانشگاه آزاد و نفت امیدیه باشیم.

602

کد خبر: 910196

وب گردی

وب گردی