تشریح  6 ایراد هیات تطبیق به طرح ترافیک جدید

هیات تطبیق به طرح جدید ترافیک 6 ایراد را وارد کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،افشین حبیب زاده ،معاون نظارت شورای شهر تهران درباره شش ایراد هیات تطبیق به طرح ترافیک جدیدگفت :اولین ایراد هیات تطبیق به طرح ترافیک جدید "شکلی" بوده و عنوان داشته که باید قید می‌شده که این مصوبه چه تعداد رای آورده است که این مساله جز مسائل مورد بحث هیات تطبیق نیست.
دومین ایراد مربوط به عوارض محدوده زوج و فرد بود. هیات تطبیق اعلام کرده است که ورود به محدوده زوج و فرد رایگان بوده و نمی‌توان برای آن عوارضی تعیین کرد در صورتی که این مساله جز اختیارات شورای ترافیک تهران است و هیات تطبیق نیز اجازه ورود به حیطه وظایف شورای ترافیک را ندارد چراکه این هیات تنها مصوبات شورا را با قانون تطبیق می‌دهد و نمی‌تواند درمورد مصوبه شورای ترافیک اظهارنظر کند.
براساس مصوبه شورا در روزهای آلوده که شاخص آلایندگی بیش از ۱۰۰ است، ضریب عوارض تردد یک و نیم برابر افزایش می‌یابد اما هیات تطبیق عنوان کرده که در حال حاضر فروش طرح ترافیک از سوی کمیته اضطرار ممنوع می‌شود و خواهان شفاف سازی در این موضوع هستند
ایراد چهارم درخصوص وضعیت جانبازان در طرح ترافیک جدید بود و عنوان داشتند که براساس قانون باید طرح ترافیک برای آنها رایگان باشد در حالی که در قانون آمده است که "وزارت کشور" می‌بایست تدابیری برای تردد رایگان جانبازان در نظر بگیرد و این ربطی به شهرداری ندارد
هیات تطبیق در پنجمین ایراد خود عنوان کرده است که تعیین ضریب برای خودروهای آژانس و ... بر افزایش کرایه آنها تاثیر می‌گذارد. رانندگان آژانس و ... از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار هستند اما این تنها ایراد هیات تطبیق است که می‌توان مجددا درخصوص تاثیرات عوارض بر کرایه آنها بحث کرد.
هیات تطبیق در آخرین ایراد خود به عوارض بالای تردد کامیون‌ها در شهر ایراد گرفته است. اساسا کامیون‌های بالای ۶ تن نمی‌توانند به شهر به غیر از هنگامه شب وارد شوند و تنها کامیون‌هایی بنا به ضرورتشان می‌توانند در طول روز در شهر تردد کنند که در مصوبه شورای شهر آمده است که این کامیون‌ها باید علاوه بر جدول هر ساله، عوارض بدهند چراکه معتقدیم این کامیون‌ها علاوه بر آلودگی، تاثیراتی بر روی جریان ترافیک می‌گذارند که لازم است عوارض بیشتری پرداخت کنند.
706

کد خبر: 910204

وب گردی

وب گردی