تشکیل کنسرسیوم صادرات خدمات فنی و مهندسی کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل یک کنسرسیوم صادراتی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی‌مراد اکبری در مراسم افتتاحیه «دومین نمایشگاه ماشین‌آلات، نهاده‌ها و مکانیزاسیون کشاورزی» اظهار داشت: با توجه به شرایط آبی کشور که از چند سال گذشته گریبانگیر ما شده، نسل فعلی مسئولیت سنگینی در قبال مصرف و ذخیره‌سازی منابع آبی دارد.

او ادامه داد: اگر نتوانیم سرانه مصرف آب را در کشور کاهش دهیم، در آینده با مشکلات جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از تمامی سیاستمداران، دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان ادوات کشاورزی می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند، گفت: طی چند سال گذشته ما در بخش ماشین‌آلات با توسعه خوبی مواجه بوده‌ایم.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد ادوات کشاورزی، تولید داخل است، افزود: بالغ بر ۵۰۰ هزار هکتار توان توسعه در این بخش وجود دارد.

او با اشاره به اینکه برنامه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سال ۹۶، ۲۵۰ هزار هکتار بوده است، تصریح کرد: امسال ۲۹۰ هزار هکتار برنامه تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری را در حال اجرا داریم که ۱۴۰ هزار هکتار آن به اتمام رسیده است و امیدواریم تا پایان سال مالی ۹۶، یعنی تیرماه سال آینده این طرح به اتمام برسد.

این مقام مسئول دولتی با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰ هزار هکتار آبیاری میکرو در کشور انجام شده است، اظهار داشت: میزان تولید گندم با آبیاری میکرو بالای ۱۳.۵ تن در هکتار است.

اکبری با اشاره به صادرات ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی تولید داخل گفت: با برخی کشورهای همسایه از جمله افغانستان مذاکراتی در این زمینه داشته‌ایم.

به گفته او، با توجه به اینکه وضعیت بازار عراق در زمینه زیرساخت‌های کشاورزی به دلیل حضور داعش، نامناسب است، وزیر کشاورزی ما با طرف عراقی مذاکراتی داشته تا در صورت فراهم شدن شرایط، خدمات فنی و تجهیزات آبیاری به این کشور صادر شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از تشکیل یک کنسرسیوم صادراتی متشکل از مشاورین طرح‌های کشاورزی و تولیدکنندگان ادوات و ماشین‌آلات خبر داد و گفت: این شرکت خصوصی برای اولین بار است که در کشور تشکیل می‌شود تا پس از اتمام طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، لوله‌گذاری غرب و شمال غرب کشور و پروژه سیستان که در مجموع یک میلیون هکتار می‌شود، این شرکت بتواند خدمات فنی و مهندسی بخش کشاورزی را به دیگر کشورها صادر کند.

نمایشگاه بین‌المللی «ماشین‌آلات، نهاده‌ها و مکانیزاسیون کشاورزی» ۵ تا ۸ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

402

کد خبر: 910206

وب گردی

وب گردی