نوآوری، محور اصلی خلق ثروت و تحول است/فناوری مرز نمی شناسد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: دانش و فناوری مرز نمی شناسد و اگر نتوانیم جایگاه مناسبی داشته باشیم از این مسیر عقب مانده و کشورهای دیگر از ظرفیت ما استفاده می کنند و این جایگاه را کسب می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر رسول سرائیان، رئیس همایش بین المللی جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات در حین برگزاری این رویداد گفت: تا سال 2020 اقتصاد دیجیتال 25 درصد از اقتصاد دنیا را تشکیل می دهد که ثروت آفرینی 100 تریلیون دلاری در این حوزه پیش بینی شده است.

او افزود: نوآوری، محور اصلی خلق ثروت و تحول است و کارهای موجود را تغییر می دهد که تحول اساسی در این زمینه ایجاد شود و امارات تا سال 2020 و عمان تا سال 2040 پیش بینی کرده اند که جزو کشورهای نوآور دنیا باشند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: شرکت های نوپا و افراد خلاق به جای آنکه دغدغه ی ایده داشته باشند هر روز با چالش حقوقی مواجه هستند.

سرائیان افزود: دانش و فناوری مرز نمی شناسد و اگر نتوانیم جایگاه مناسبی داشته باشیم از این مسیر عقب مانده و کشورهای دیگر از ظرفیت ما استفاده می کنند و این جایگاه را کسب می کنند.

رئیس همایش بین المللی جنبه های حقوقی فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: زیر ساخت توسعه به خصوص در شبکه های نسل 3 و 4 در دولت یازدهم سرمایه گذاری شد و در دهه ی فجر امسال پوشش شهری اینترنت کامل شد چون مردم به عنوان مصرف کنندگان اینترنت، گوشی های اینترنت دیجیتال و هوشمند خریداری می کنند پس حاکمیت باید زمینه ها را فراهم کند.

او گفت: اگر بخواهیم در این حوزه تحول ایجاد شود باید در حوزه حقوقی هم تغییراتی حاصل شود و کاری که در سازمان فناوری اطلاعات انجام شده است لوایح را در سایت بارگذاری کرده ایم و متخصصان باید به غنی تر کردن این لوایح کمک کنند تا در مسیر واقعی خود قرار گیرد.

202

کد خبر: 910212

وب گردی

وب گردی