بانک ها در بحث اشتغال مردم را سرگردان کرده اند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها اشتغال فراگیر را ناکام گذاشته و مردم را سرگردان کرده‌اند، گفت: هیچ برنامه و همکاری در این زمینه دیده نمی‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه جمعه در جمع مردم ماماهان شهرستان فامنین گفت: وظیفه نماینده رصد وضعیت جامعه و پیگیری و تلاش در راستای تصویب قوانینی است که بتواند مشکل طیف وسیعی از مردم جامعه را حل کند.

او بابیان اینکه در لایحه بودجه ۹۷ با اشراف دقیق به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم سعی شد قوانینی را مصوب کنیم که با نیاز مردم انطباق بیشتری داشته باشد، گفت: در این خصوص رایزنی ها و نشست های متعددی با گروه های مختلف در مجلس برگزار و منجر به نتیجه شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون تعیین سقف برای پاداش های پایان خدمت کارکنان دولت پاسخی به مطالبه رهبری در راستای ایجاد عدالت در جامعه بود.

او به نامه نمایندگان مجلس در رابطه با استرداد اموال نامشروع مقامات نیز اشاره کرد و گفت: این درخواست نیز با همان هدف پیگیری می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به کاهش سن بازنشستگی روستاییان از ۷۰ سال به ۶۰ سال در بیمه های روستایی نیز اشاره کرد و گفت:این مصوبه طیف وسیعی از روستاییان را دربرمی گیرد و درحل مشکل مردم موثر است.

او همچنین به لزوم پرداختن به اشتغال به عنوان اصلی ترین اولویت امروز کشور اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه کشور در خصوص اشتغال جوانان احکامی وجود دارد، که براساس این مصوبات مبلغی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر سیگار دریافت می شود که رقمی حدود ۲۰۰ درصد از این مبلغ برای وام اشتغال و وام ازدواج جوانان اختصاص یافته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به نظر می رسد بانکها اراده کرده اند که اشتغال فراگیر را ناکام گذاشته و مردم را سرگردان کنند، گفت: هیچ برنامه و همکاری در این زمینه دیده نمی شود.

او به همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اشاره کرد وگفت: تلاشهای زیادی در این رابطه شد تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای شرکت های دولتی بدان اختصاص یافت که باز پیگیری نیاز دارد.

حاجی بابایی عنوان کرد: در جریان تمام مسائلی که باید در شهرستان پیگیری شود از جمله سیستم فاضلاب، کتابخانه و اتمام خانه مهر هستیم و حل مشکلات مردم مهم ترین اولویت است.

402

کد خبر: 910222

وب گردی

وب گردی