نمایش «همه دزدها که دزد نیستند» در تئاتر شهر 

نمایشنامه «همه دزدها که دزد نیستند» نوشته داریوفو، هفتم و هشتم اسفند در تئاتر شهر خوانش می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از تئاتر شهر، جلسه نمایشنامه‌خوانی «همه دزدها که دزد نیستند» با کارگردانی رزیتا فیروزان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

ثریا قاسمی و پیمان خواجه ئیان، صحنه خوان این نمایش هستند همچنین نوید فرحمرزی، ساره شادانلو، امیر تفرشی، میترا خواجه ئیان، فریبا دلیری، هادی عطایی و پیمان خواجه ئیان نقش خوانی آن را بر عهده دارند.

نوید فرحمرزی چهره پرداز و استاد دانشگاه درباره این نمایشنامه خوانی گفت: در این نمایش نامه خوانی برای نخستین بار تعدادی از اساتید رشته بازیگری، عروسک گردانی و گریم حضور دارند.

وی با اشاره به انتخاب نمایشنامه «همه دزدها که دزد نیستند» افزود: مضمون این نمایشنامه «خیانت» است و سعی کردیم با انتخاب این نمایشنامه وضعیتی که در آن قواعد و اصول اخلاقی به راحتی زیر پا گذاشته می شود، را نقد کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: انتقاد ما در این نمایشنامه به چهارچوب‌هایی است که به راحتی زیر پا گذاشته می شود و ما به شکل سهل انگارانه ای از آنها عبور می کنیم و اسمش را سوءتفاهم می گذاریم و این خوش اندیشی مخربی است که در دراز مدت در سرنوشت تربیتی نسلهای بعدی اثر گذار خواهد بود.

در خلاصه این نمایش آمده است: یک دزد وارد خانه معاون شهردار می شود که در هنگام دزدی معاون شهردار با جولیا معشوقه پنهانی خودش به خانه می آید، دزد در ساعت پاندولی پنهان می شود و بعد از مدتی دزد به دلیل ضربات پاندول ساعت به سرش مجبور می شود از ساعت بیرون بیاید که باعث ترس و تعجب معاون شهردار و معشوقه اش می شود. در حالیکه معاون شهردار از دزد بازخواست می کند، آنا همسر معاون شهردار وارد خانه می شود در ادامه معاون شهردار از دزد و جولیا (معشوقه اش) میخواهد که نقش یک زن و شوهر را جلوی آنا بازی کند...

502

کد خبر: 910224

وب گردی

وب گردی