داعش باعث ایجاد فاصله در جهان اسلام شد

رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران تاکید کرد: داعش باعث ایجاد فاصله بین جهان اسلام و غیراسلام و همچنین ایجاد فاصله در خود جهان اسلام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز،سعیدرضا عاملی در همایش الگوهای نظم منطقه‌ای در جهان پساداعش که صبح امروز (شنبه) با حضور محمدجواد ظریف مراسم افتتاحیه آن برگزار شد، تصریح کرد: داعش در آوریل ۲۰۱۳ ظهور و اعلام موجودیت کرد ولی قطعا تفکر آن متعلق به امروز نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه داعش دارای ریشه‌های سنتی و تاریخی است، گفت: از آغاز ظهور اسلام و به موازات ظهور اندیشه اسلامی ما شاهد شکل‌گیری جریان افراطی مبتنی بر یک سری از اندیشه‌های باطل در جهان اسلام بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه داعش در جهان اسلام توسط افراطیون شکل گرفته است و متاسفانه حمایت های بین‌المللی آن را بزرگ کرد، اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از نقاط اسلام به عنوان داعش و حکومت خلیفه اسلامی کدگذاری شد. در حالی که هیچ دین و قومی نباید با اینگونه الفاظ خشم برانگیز کدگذاری شود.

عاملی در بخش دیگری از صحبتهای خود همچنین تاکید کرد: داعش باعث ایجاد فاصله بین جهان اسلام و غیراسلام و همچنین ایجاد فاصله در خود جهان اسلام شد.

304

کد خبر: 910226

وب گردی

وب گردی