حریم خصوصی متناسب با زمان و مکان تغییر می کند

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: حریم خصوصی متناسب با زمان و مکان قابل تغییر است چون بخشی از مقررات بر پایه ی عرف شکل می گیرد پس این حوزه نیز دچار تحول خواهد شد پس ضرورت دارد در فضای اقتصادی متناسب با تغییرات حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در همایش جنبه های حقوقس فناوری و اطلاعات گفت: واژه ی فضای مجازی، مناسب تر از معادل انگلیسی آن است که عبارت انگلیسی در برابر فضای واقعیت قرار می گیرد اما فضای مجازی به زبان فارسی به معنای بسط فضای واقعی در نظر گرفته می شود.

او تصریح کرد: وقتی از فضای مجازی خالص صحبت می شود، دیدگاه های خاصی وجود دارد و ما هنوز وارد فضای مجازی خالص نشده ایم و فضای کنونی ترکیبی از مجازی و حقیقی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطر نشان کرد: فضای مجازی یک فضای انبساط یافته است که در آن اطلاعات تولید و ثبت می شوند و در تمام حوزه های اقتصادی فرهنگی و سیاسیشاهد بسط فضا هستیم مثلا در حوزه های اقتصادی، بانکیو پولی جنبه های جدید فضای مجازی ارائه می شود.

فیروزآبادی افزود: پول مجازی در فضای واقعی و پول مجازی در فضای مجازی دو حوزه ی جدید درحال شکل گیری هستند و نمی توان با نظام های کهنه ی مبتنی بر قانون گذاری 3 ساله، این فضاها را مدیریت کرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: فضای مجازی بر اساس فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات نیز حول اینترنت شکل گرفته است و نظامی که برای کشورها در نظر گرفته شده، نظام تنظیم مقرراتی است که در آن حریم خصوصی تعریف می شود و این موضوع در سال های آتی تعاریف متفاوتی خواهد داشت که حریم خصوصی متناسب با زمان و مکان قابل تغییر است چون بخشی از مقررات بر پایه ی عرف شکل می گیرد پس این حوزه نیز دچار تحول خواهد شد پس ضرورت دارد در فضای اقتصادی متناسب با تغییرات حرکت کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: وقتی نتوانیم اشتغال ایجاد کنیم نمی توانیم کشور را در مسیر توسعه حرکت دهیم هم چنین حوزه ی فناوری به قوانین خاصی نیاز دارد و کار قانون گذارها همواره ظریف و پیچیده بوده است.

او تصریح کرد: یکی از مباحثی که در مرکز ملی فضای مجازی تصویب شد این است که داده ها و اطلاعاتی که در کشور شکل می گیرد نباید از مرزهای جغراقیایی ما خارج شود.

فیروزآبادی ادامه داد: در فضای مجازی انسان های در دستگاه ها و شرایط گوناگونی که قرار می گیرند هویت مختلفی خواهند داشت و فرد در هر فضا و سازمان، هویت شرطی پیدا می کند و این مسائل قوانین و مسائل حقوقی مخصوص خود را می طلبد هم چنین بیش از آنکه فضای مجازی سیاسی باشد، رابطه های اجتماعی و فرهنگی بر آن حاکم است.

202

کد خبر: 910228

وب گردی

وب گردی