آقای استاندار به داد مردم سراوان برسید

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در نامه ای خطاب به استاندار گیلان، خواستار رسیدگی به وضعیت مردم سراوان شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در نامه ای خطاب به استاندار گیلان، خواستار رسیدگی به وضعیت مردم سراوان شد و نوشت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه و خواسته مردم، حل فوری مسئله آلودگی جنگل های سراوان است.

در بخش های دیگری از این نامه آمده است:

طی چند سال گذشته استان شهیدپرور و ولایتمدار گیلان به دلیل بی تدبیری مسئولین داخلی همواره با مشکلات زیست محیطی جدی روبرو بوده که باعث آزار و رنجشِ مردم عزیز استان شده است.

جنگل های سراوان رشت با زیبایی های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های کلانشهر و برخی از شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه های ناشی از زباله ها و بوی تعفن آن، موجب ناراحتی و آزار اهالی این منطقه شده است.

دفع زباله در سراوان رشت، هر چند وقت، موجب اعتراضات مردم منطقه می شود و در سالیان اخیر نیز مردم در اعتراض به تخلیه و دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت، راه را برای عبور کامیون های حمل زباله بسته بودند که با انجام برخی اقدامات، دست از اعتراض کشیدند.

هر روزی که میگذرد وضع زندگی برای ساکنان این منطقه دشوارتر می شود و این مسئله به دلیل عدم رسیدگی آقایان مسئول به یک بحران برزگ تبدیل شده است.

محل دفن زباله در سراوان دیگر گنجایش بیشتر زباله هایی که امکان بازیافت شان امکان دارد را ندارد، بسیاری از جنگل های سراوان توسط شیرابه های ناشی از زباله نابود شده ومهمتر از این آسیب های زیست محیطی جبران ناپذیری را برای اهالی و مسافرین و گردشگران بوجود آورده، بنابراین نیاز به یک عزم جدی برای حل این معضل محیطی احساس می شود.

مگر خرید تکنولوژی لازم و ایجاد یک شبکه بازیافت در استان چه مقدار هزینه دارد که آقایان از انجام دادن آن عاجزند!؟

در زمان حاضر، حجم زیادی از زباله در منطقه سراوان در 17 کیلومتری رشت مدفون شده؛ روزانه نیز 650 تا 750 تن زباله از کلانشهر رشت و 300 تا 400 تن زباله از برخی شهرهای اطراف گیلان برای دفن به این محل انتقال داده و هر روز بر حجم زباله افزوده می شود.

شیرابه های ناشی از زباله در محل دفن، به شدت نگران کننده است و به گفته برخی از اهالی، شیرابه ها به رودخانه سیاهرود (رودخانه ای زیبا در دل جنگل سروان) و در ادامه به رودخانه های گوهر رود و زرجوب سرازیر می شود.

بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل و جنبش دانشجویی ذاتاً وظیفه دارد مطالبه به حق مردم را فریاد زده و پیگیری کند و همواره در تمامی صحنه ها در کنار مردم بوده و تمام سعی خود را نموده تا مشکلات مردم را از مسولین مطالبه نماید؛ از این رو با توجه به تاکید نماینده مقام معظم رهبری در استان، حضرت ایت الله قربانی مبنی بر حل مشکل زیست محیطی در دیدار با مسئولان اجرایی کلانشهر رشت مورخ 96/10/27 از شما و مجموعه استانداری گیلان تقاضا داریم به این مسئله رسیدگی شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت جلسه ای را در فردوردین ماه 1397 در سراوان (محل تدفین زباله ها) با حضور حضرتعالی و شهردار رشت در جمع دانشجویان علاقه مند به محیط زیست و مردم منطقه خواهد داشت تا هم توضیحات حضرتعالی و مسولین امر را شنیده باشیم و هم از نزدیک شاهد رنجی که مردم دردمند و انقلابی منطقه سراوان می کشند، باشیم.

کد خبر: 910241

وب گردی

وب گردی