مگرنبایدزبان فارسی  و فرهنگ ملی در اولویت باشد؟/چرا باید آموزش زبان انگلیسی از مدارس به کانون های خصوصی واگذار شود؟

آموزش و پرورش که به عنوان بزرگترین نهاد آموزشی کشور که امسال 13 میلیون دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده است. چرا باید آموزش زبان از مدارس به کانون های خصوصی و نیمه خصوصی واگذار شود؟ و مگر نباید زبان فارسی و فرهنگ ملی را در اولویت قرا داده و در ترویج و رشد و توسعه زبان فارسی بکوشیم ؟

حسین طالبی - ایسکانیوز : از مدتی پیش آموزش زبان انگلیسی در آموزش و پرورش به دلایل متعدد با چالش هایی روبه رو بوده است ،با توجه به اهداف مندرج در سند ملی برنامه درسی ، فراگیری زبان انگلیسی برای دانش آموزان امر مهمی تلقی می شود. همچنین آموزش و پرورش به دلایل مختلفی قادر به انتخاب معلم مجرب و متخصص در حوزه زبان انگلیسی و ایجاد فضای مناسب نیست.

چندی پیش غلامرضا کیانی معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان با نگاه مثبت به این طرح گفته بود : آموزش و پرورش می تواند آموزش زبان انگلیسی را به بخش خصوصی واگذار کند و خودش برگزار کننده آزمون باشد.

چرا باید آموزش زبان از مدارس به کانون های خصوصی واگذار شود ؟

یکی از کارشناسان و معلمان آموزش و پرورش با رد این نظریه و با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد آموزشی کشور است و امسال 13 میلیون دانش آموز را تحت پوشش خود قرار داده است گفت : چرا باید آموزش زبان از مدارس به کانون های خصوصی و نیمه خصوصی واگذار شود من کاملا با این نظر مخالف هستم و برای آن دلیل دارم.

مهرداد حکمتی ادامه داد : زمانی که این واگذاری اتفاق بیفتد، خانواده ها باید مبلغی را به کانون ها پرداخت کنند و با توجه به وضعیت ضعیف اقتصادی حاکم بر جامعه، اکثریت والدین توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

وی تاکید کرد : مورد دیگری که میتوان به آن اشاره کرد این است که با اجرای این طرح در سراسر کشور دانش آموزان برای فراگیری زبان انگلیسی باید به کانون خصوصی و نیمه خصوصی مراجعه کنند ، در شهر های بزرگ فارغ از مسائل مالی این کار تا حدود زیادی امکان پذیر است ؛ اما در شهرهای دورافتاده و محروم مانند سیستان و بلوچستان که مدارس این مناطق به صورت کانکس و یا در شرایط بد برپا شده چطور می خواهند این طرح را اجرا کنند ؛در واقع کدام نهاد در شهرهای محروم حاضر به انجام این کار می شود؟



به اعتقاد این آموزگار و کارشناس آموزشی ، آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگ ساز است و از آنجایی که زبان انگلیسی یک زبان بین المللی محسوب می شود و فراگیری آن در نظام آموزشی باید مورد اهمیت قرار بگیرد اما قبل از آموزش زبان باید به فرهنگ آن کشور توجه شود و مورد بررسی قرار گیرد.
حکمتی در پایان تاکید کرد : در واقع یادگیری زبان برای دانش آموزان باید از طریق آموزش و پرورش صورت بگیرد تا در قدم اول به فرهنگ ملی و زبان فارسی ما لطمه وارد نشود ؛ در قدم بعد قبل از آموزش زبان ، فرهنگ زبان بررسی شود و اینکه همه کودکان و نوجوانان محصل در هر شرایط مالی که به سر می برند بتوانند در مدارس زبان انگلیسی را فرا بگیرند.


706

کد خبر: 910280

وب گردی

وب گردی