جلوگیری از تعطیلی مهدهای کودک و حذف 100 هزار فرصت شغلی

نمایندگان مهدهای کودک کشور به دنبال تجمع اعتراضی خود با وزیر رفاه در مورد ادامه فعالیت قانونی مهدهای کودک در پذیرش کودکان پیش دبستانی جلسه گذاشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، نمایندگان مهدهای کودک کشور امروز در رابطه با مشکلات مربوط به تصمیمات جدید آموزش و پرورش و بهزیستی در خصوص فرستادن کودکان از 5 سالگی و از مقطع پیش دبستانی به مدارس غیرانتفاعی با وزیر رفاه دیدار کردند.

مدیران مهدهای کودک که در روزهای اخیر تجمعات اعتراضی زیادی مقابل وزرات رفاه داشتند سرانجام با علی ربیعی وزیر رفاه دیدار و مسائل مربوطه را بازگو کردند.

در این جلسه نمایندگان مهدهای کودک دغدغه‌ها و مشکلات خود را با توجه به حساسیت موضوع و پیامدهای منفی و جبران ناپذیر که بر اثر تفکیک سنی دوره قبل از دبستان به دو قسمت مهد کودک و پیش دبستانی به جای تفکیک صحیح وظایف و مسئولیت‌ها که حادث خواهد شد مطرح کردند.

اهم موضوعات مطروحه و درخواست‌های نمایندگان مهدهای کودک به شرح زیر است:

- پیشگیری از حذف تنها فضاهای امن و تخصصی برای کودکان تحت عنوان مهد کودک در سراسر کشور

- پیشگیری از تعطیلی مهدهای کودک و بیکاری بالغ بر 15 هزار بانوی کارآفرین، سرمایه گذار متعهد، متخصص و با تجربه

- پیشگیری از حذف افزون بر 100 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم

- پیشگیری از سردرگمی و سرگردانی خانواده‌ها

در پایان این جلسه و با تاکید وزیر رفاه مقرر شد موارد فوق با فوریت اقدام و پیگیری و نشست تخصصی مابین وزیر آموزش و پرورش و وزیر رفاه با حضور نمایندگان مهدهای کودک در راستای بررسی موارد مطروحه و مشارکت در تدوین آئین‌نامه مشترک برگزار شود.

همچنین وزیر رفاه دستور حضور نمایندگان مهدهای کودک در جلسات تصمیم گیری و اعمال نظر در مسائل مربوط به مهدهای کودک را به مسئولین رفاه و بهزیستی را داد.

و قرار شد پیش نویس آیین نامه پیشنهادی مشترک بهزیستی و آموزش و پرورش از سوی نمایندگان مهدهای کودک در دستور کار مسئولین وزارت رفاه و بهزیستی قرار گیرد.
706

کد خبر: 910304

وب گردی

وب گردی