پژوهش های کاربردی و فناوری های نوین مبنای کار دانشگاه آزاد اسلامی تفت

دومین همایش ملی «پژوهش‌های کاربردی و فناوری‌های نوین در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت و با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با توجه به سیاستگزاری های انجام شده از دو سال پیش و ابراز خرسندی از برگزاری دومین همایش ‌ملی پژوهش‌های کاربردی و فناوری‌های نوین در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت گفت: پژوهش های کاربردی و فناوری های نوین مبنای کار این واحد دانشگاهی قرار گرفته و براین اساس تاکید بر پایه گذاری و شکل گیری پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه پژوهش های کاربردی و نوین است.

دکتر محمدرضا جواهری تفتی با بیان اینکه موضوعات و محورهای همایش از جمله مواردی است که کمتر به آنها توجه شده است، اظهار کرد: نیازامروز جامعه ما پژوهش های کاربردی است و پژوهش های کارپا به پای پژوهش های بنیادی دارای اهمیت و ضرورت است. با این مزیت که پژوهش های تحقیقاتی موجب عملیاتی شدن و تولید ثروت بر مبنای علم و دانش است و این باعث تسریع در رشد و توسعه اقتصادی منطقه و کشور خواهد بود.

جواهری ضمن تبریک پیشاپیش روز مهندسی که پنجم اسفندماه همزمان با سالروز تولد دانشمند برجسته ایرانی خواجه نصیر الدین طوسی نام گذاری شده، ایران را به لحاظ علوم مختلف دارای بیشینه بسیار قوی و اصیل دانست و از دانشجویان و اساتید خواست تا با خودباوری و اعتماد به نفس در راستای حل مشکلات جامعه با انجام تحقیقات کاربردی اقدامات موثری برای خدمت به مردم و جامعه بردارند.

رئیس واحد تفت شناسایی موضوع پژوهش و به تبع آن شناسایی مشکلات و موانع در مسیر تحقیق را مهمترین عامل در انجام یک پروژه تحقیقاتی برشمرد و گفت : درصورتی که این دو مرحله با دقت انجام شود مابقی مسیر کار بسیار سهل و آسان خواهد بود.

وی گفت: واحد تفت با ساخت رصدخانه کم‌نظیر خود و همچنین مرکز تحقیقات سازه و زلزله با دستگاه های پیشرفته و تجهیزات دیگر در سایر رشته ها،زمینه تحقیقات کاربردی را فراهم نموده است.

عبدلی یزدی : هرچند همه مسولان جامعه در قبال مشکلاتی چون فقر، جهل و بیکاری مسئول هستند ولی در این میان دانشجویان، اساتید و مهندسین به جهت از سهم بالاتری برخوردارند.

دکتر عبدلی یزدی دبیر علمی همایش و عضو هیئت علمی واحد تفت مهندس را کسی دانست که با تکنولوژی نوین وبرتر به تولید بپردازد و در این صورت است که می تواند باعث رشد جامعه و در پی آن نابودی فقر و جهل و بیکاری شود.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از ثروت ملی هرکشور براساس ساختمان‌ها و شهرهایی است که دارد و بدون آنها تمدن شکل نگرفته و تکنولوژی پیشرفت نمی‌کند افزود: باید قدم‌های بلندی را در این عرصه برداریم تا تضمین کننده آینده کشور باشیم و اینگونه همایش‌ها نقشی اساسی را در این زمینه ایفا می کند .

عضو هیات علمی واحد تفت تعداد مقالات ارائه شده در این همایش را حدود 102 مقاله عنوان کرد که 65 درصد مقاله‌ها از سوی کمیته علمی همایش بصورت سخنرانی، پوستر و غیر حضوری پذیرفته شده است.

مهندس فرشید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و دکتر اسدی رئیس کمیسیون انرژی نظام مهندسی استان و عضو کمیسیون انرژی شورای مرکزی کشور از دیگر سخنرانان افتتاحیه همایش بودند.

کریم نقدی رئیس دبیرخانه همایش هم با قدردانی از شرکت‌کنندگان در همایش با ارائه گزارش از مراحل ارئه مقالات، تعداد کل مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را 102 مقاله عنوان کرد که از این تعداد 74 مقاله پذیرش و 22 مقاله بصورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه شد.

کد خبر: 910321

وب گردی

وب گردی