مجوز سازمان سینمایی به برخی فیلم‌ها فرهنگمان را نشانه گرفته است

کارگردان فیلم «گام های شیدایی»، گفت: مجوزهای اشتباه سازمان سینمایی فرهنگ و دین‌مان را نشانه گرفته اند چراکه با نمایش فیلم های غیر اخلاقی انحرافات در جامعه افزایش می یابد.

حمید بهمنی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره مجوز سازمان سینمایی به برخی از فیلم ها با که بعضا مورد توجه جشنواره های خارجی قرار می گیرند، اظهار کرد: ساختن و مجوز دادن به فیلم هایی با مشکلات اخلاقی تعجب انسان را برنمی انگیزد چراکه این یک جریان خزنده است که در گذشته بسیار مرموز عمل می کرد اما امروز بسیار روشن و صریح مسیر خود را طی می کند.

وی ادامه داد: هر فیلمی ماموریت خاصی دارد یا برای هدف شخصی فیلمساز ساخته می شود. اما تعجب بیشتر من از فردی است که در شوراهای سینمایی به فیلمنامه های خلاف اخلاق مجوز می دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین نبرد» با اشاره به اینکه برخی با نظام جمهوری اسلامی عامدانه دشمنی می کنند، گفت: فیلم های غیر اخلاقی مانند «هجوم» که به تازگی ساخته می شوند، قصد زیر سوال بردن فرهنگ، اعتقاد، آداب و رسوم و دین مان را دارند.

بهمنی افزود: افرادی که فیلم هایی با مشکلات اخلاقی را می سازند، اهل همین آب و خاک هستند اما متاسفانه برای گرفتن چند جایزه خارجی، شهرت و قدرت دست به ساخت این فیلم ها می زنند.

وی به مشکل اصلی اکران فیلم هایی با مشکلات اخلاقی به اعضای شوراهای سینمایی که مجوز نمایش فیلم ها را می دهند، اشاره کرد و یادآور شد: درست است که عده ای با نظام جمهوری اسلامی دشمنی دارند اما بخش عمده مشکلات به اعضای شوراهای سینمایی برمی گردد که چرا به اینگونه فیلم ها مجوز می دهند.

این کارگردان با اشاره به اینکه فیلمنامه قبل از ساخت و اکران فیلم باید بررسی شود، گفت: فیلم های غیراخلاقی مانند «هجوم» که این چنین جنبه سیاسی هم دارند، باید قبل از اینکه نمایش داده شوند در شوراهای سینمایی بررسی شوند.

بهمنی با اشاره به اینکه فیلم های غیر اخلاقی سبب افزایش انحرافات مختلف در جامعه می شوند، ادامه داد: افرادی که در شوراهای سینمایی به فیلم ها مجوز می دهند، باید بتوانند تشخیص دهند که چه فیلمی با آرمان ها و ارزش های جمهوری اسلامی ایران مطابقت دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از فیلم ها تصاویر زشت را در فیلم ها نشان می دهند، خاطر نشان کرد: مانند روز روشن است که به چه دلیل از نمایش اینگونه فیلم ها جلوگیری نمی شود. این جریانات یک انحراف جدی و ویژه در شوراهای سینمایی و فیلمسازان است که البته بخشی آنها در آنسوی آب ها قرار دارند.

503

کد خبر: 910339

وب گردی

وب گردی