سخنان نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در مراسم یادبود جانباختگان سانحه سقوط هواپیما

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه تحقیق در مورد حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج باید تا پایان ادمه پیدا کند، گفت: جناب رئیس‌جمهور این حق ملت ایران است که این حادثه تا آخر پیگیری شود و روشن شود تا دیگر شاهد این حادثه‌ها نباشیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی عصر امروز در مراسم یادبود جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج که در مصلای بزرگ شهر یاسوج برگزار شد با بیان اینکه از هر حادثه‌ای باید درس عبرت بگیریم، اظهار داشت: سراپای وجود همه مردم موقع سقوط هواپیما اضطراب بود و رهبری و رئیس‌جمهور در ساعت اول پیام تسلیت دادند.

وی با بیان اینکه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج حادثه تلخی بود که در این حادثه عزیزانی از استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان‌ها از دست رفتند، افزود: در این حادثه هیچکس تفاوت بین هم‌استانی و غیرهم‌استانی را احساس نکرد، قلب‌ها پرسوز بود، روحانیون و مسئولان شاخص به مردم استان تسلیت گفتند و محبت‌ها یک به یک ابراز شد و این ابراز عاطفه‌ها زیبا و آمدن همه درس عبرت بود.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: دنیا همیشه این محنت‌ها و محبت‌ها را در کنار هم داشته است، اما این حادثه یک غیرت‌ورزی در کنار خود داشت به طوریکه همه اعلام آمادگی کردند که به کوه بروند، تمام نهادهای امدادی آمدند و آماده‌اند تا لحظه‌ای شرایط فراهم شود و اجساد را بیاورند.

ملک‌حسینی با تأکید بر اینکه مسئولان از هیچ تلاشی برای انتقال اجساد فروگذاری نکنند، گفت: هر کس متخصص نبود بعد از حادثه نظر داد و قلب‌ها را جریحه‌دار کرد و آبروهای انسان‌ها را برد به عنوان مثال من چه حقی دارم در مورد هواپیما نظریه بدهم، من طلبه‌ام باید از حدیث بگویم.

وی با بیان اینکه برخی رفتارها بازماندگان را آزار داد، عنوان کرد: حق مردم باید ادا شود حق مردم بازگشت این پیکرهای پاک نیست حق مردم این است که انسان شناخته شوند و هر حرمتی برای حرکتشان لازم است گذاشته شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه تحقیق در مورد این حادثه باید تا پایان ادمه پیدا کند، گفت: جناب رئیس‌جمهور این حق ملت ایران است که این حادثه تا آخر پیگیری شود و روشن شود تا دیگر شاهد این حادثه‌ها نباشیم، چرا این مسئله اتفاق افتاد و آیا باید باز هم شاهد باشیم.

ملک‌حسینی ابراز کرد: دنیا دنیای بلا است باید برای مرگ آماده بود اما آدم هستیم و باید در متن بلاها رشد کنیم، مکتب ما مکتب آموزشی است که من و شما باید برای مرگ آماده باشیم، مرگ به دنبال همه ما است برخی گفتند که کسانی به پرواز نرسیدند، بدانید به آنان و من و تو مهلتی داده شد، هیچکس نمی‌تواند از مرگ فرار کند سوار هواپیما و خودرو شویم یا نشویم می‌میریم، باید مسلمان و تسلیم خدا باشیم و بمیریم.

کد خبر: 910362

وب گردی

وب گردی