مازندران به استقبال نوروز 97 می رود

دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران امروز با حضور معاون عمرانی استاندار و دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران در ساری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر برنامه‌ریزی اولیه و آمادگی بیشتر خود را برای حضور در ستاد مورد نظر از 25 اسفند تا 15 فروردین را اعلام کردند.

درآمد 40 هزار نفر از نوروز 97

دلاور بزرگ نیا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این نشست گفت: ستاد خدمات سفر، خدمات خوبی را ارائه می‌دهد که تلاش می‌کنیم کم و کاستی را کاهش دهیم و تکلیف‌ها به درستی عمل شود.

وی افزود: حضور مسافران و گردشگران موجب رونق اقتصادی و سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

بزرگ نیا بیان کرد: نگاه به مسافران تنها به سود نیست بلکه باید از فرصت‌ها استفاده کنیم که بیش از 40 هزار نفر مستقیم در نوروز از ورود 12 میلیون مسافر به استان سود می‌برند.

وی با اشاره به اینکه درکنار صنعت و کشاورزی به اقتصاد نوظهور گردشگری توجه کنیم، افزود: باید همه تلاش کنیم از خام فروشی فاصله بگیریم و به تولید محصولات بپردازیم.

افزایش خدمات اورژانس در نوروز

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران نیز در این نشست گفت: مازندران سه میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد اما در ایام عید روزانه به 15 میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند.

صمد صالح طبری افزود: سال گذشته خدمات خوبی در حوزه بهداشت و درمان شد که امسال با توجه به ایام تعطیلات بیشتر می‌شود که سال گذشته 50 هزار ویزیت توسط مراکز روستایی و شهری توسط پزشک عمومی صورت گرفت.

وی افزود: در نوروز96 بیش از هفت هزار و و 719 ماموریت توسط اورژانس انجام شد که پنج هزار و 700 ماموریت مربوط به تصادفات بوده است.

صالح طبری با بیان اینکه نوروز96 نظارتها 42درصد افزایش یافته است، افزود: در این ایام 12 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

افزایش نرخ کرایه سواری در نوروز نداریم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز گفت: مازندران قطب گردشگری در کشور بوده و بیش از 90 درصد جابجایی و حمل و نقل مسافران از طریق جاده و حمل و تقل عمومی بوده که درحمل و نقل عمومی هیچ گونه افزایش نرخ نداریم.

احمدآفرین محمدزاده با بیان اینکه حریم جاده ثروت ملی است، افزود: شهرداری‌ها فکری برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی بکند زیرا مظلوم ترین مکان برای تخلیه زباله و نخاله‌ها، حریم راهها هستند.

وی با بیان ایکه به جاده و حریم راه احترام بگذاریم و پاکسازی محورها به طور مستمر انجام شود، گفت: 34 مجتمع خدمات سرویس بین راهی در استان داریم که 12 مورد در حال ساخت است.

آمادگی ناجا برای امنیت مسافران در نوروز

جانشین فرماندهی انتظامی مازندران:گفت: نیروی انتظامی در چهار بخش خدماتی پلیس راه، راهور و اماکن عمومی و امنیتی ترافیکی اقداماتی را جهت رفاه حال مسافران و مردم انجام می‌دهد.

سرهنگ یارعلی نیازی افزود: برای جلوگیری از مشکلات مسافران خارجی از اسکان درمنازل خصوصی جلوگیری کرده و در هتل‌ها اقامت کنند.

وی بیان کرد: 25 اسفند مانور نوروزی قبل از نوروز برگزار می‌شود و در چهار محور وروردی، کوهپایه و در دو ورودی شرق و غرب هشدارهای پلیسی داده می‌شود.

مدیر نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: کمیته نظارت در طول سال نظارت‌ها را به طور مستمر در بازار دارد که گشت‌های مشترک تا پایان سال با همکاری اماکن، میراث فرهنگی، صنعت و معدن در ایام پذیرایی قبل و بعد انجام می‌دهد.

ابراهیم اصغرزاده افزود: از ابتدای سال تا پایان فروردین طرح نظارتی بر بازار ادامه خواهدداشت و طرح ویژه نوروز 97 در استان اجرا می‌شود.

رصد دقیق نحوه اسکان مسافران در نوروز

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر تنها به عید نیست بلکه همه ایام سال است افزود: اسکان مسافر در ایام نوروز و تابستان به صورت ویژه رصد و پیگیری می‌شود و خدمات کمیته‌های 12گانه خدمات ارزشمندی است که قابل بیان نیست.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مسافرانی که مازندران را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند، افزود: تنظیم بازار،بهداشت و درمان، شهرداری، روستاها و مابقی مجموعه با تعامل هم به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کنند تا شرایط رابرای اسکان درست مسافران فراهم شود.

نبیان با بیان اینکه سال گذشته هشت میلیارد تومان منابع مالی از طریق برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی عایداستان شد، ادامه داد: 58 هر و 22 شهرستان استان باید آماده باش باشند و غرفه نمایشگاه را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: نوروز 96ب یش از 12 میلیون اقامت در استان ثبت شده که این یک فرصت جهت معرفی کامل استان و گسترش بوم گردی در مازندران است.

کد خبر: 910370

وب گردی

وب گردی