اعتراض چین به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

سخنگوی وزارت خارجه ضمن اعتراض به بسته تحریمی جدید آمریکا علیه کره شمالی، از واشنگتن خواست به چنین اقدامات اشتباهی پایان دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز شنبه به وضع بسته تحریمی جدید آمریکا علیه کره شمالی که نهادها و افراد چینی را نیز هدف قرار می دهد، واکنش نشان داد و از واشنگتن خواست چنین اقدامات اشتباهی را که به همکاری‌های دوجانبه آمریکا و چین در زمینه بحران کره شمالی آسیب می رساند، متوقف کند.

براساس اظهارات گنگ شوانگ، چین به همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کره شمالی به طور کامل پایبند بوده است.

آمریکا روز جمعه از تصمیم خود برای اعمال مجازات هایی علیه 27 شرکت تجاری و کشتیرانی، 28 فروند کشتی و یک شخص حقیقی از کشورهای کره شمالی، چین، سنگاپور، هنگ کنگ، تانزانیا، پاناما، تایوان ، جزایر مارشال و مجمع الجزایر کومور خبر داد. مقامات واشنگتن می گویند هدف اصلی این تحریم ها جلوگیری از انتقال غیرقانونی سوخت به کره شمالی و نقض تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور است.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است وزارت خزانه داری آمریکا نیز با انتشار توصیه‌نامه درباره کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، در خصوص اعمال تحریم های احتمالی علیه شرکت ها و افرادی که امکان انتقال کالا به کره شمالی یا از این کشور را فراهم می کنند، هشدار داد.

ژاپن از تصمیم آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه کره شمالی حمایت کرده است. براساس ادعای توکیو، پیونگ یانگ همچنان به توسعه تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک خود ادامه می دهد.

کد خبر: 910417

وب گردی

وب گردی