تعلیق ایران از فهرست FATF چهار ماه دیگر تمدید شد

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) فرصت دیگری به ایران داد تا برای مقابله کامل با آنچه که آن را پولشویی می خواند بیشتر تلاش کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دویچه وله، گروه ویژه اقدام مالی فرصت دیگری به نظام مالی و بانکی ایران داد تا برای مقابله کامل با پولشویی بیشتر تلاش کند. با این تصمیم، تعلیق ایران از لیست سیاه کشورهای پرخطر در حوزه مالی و بانکی چهار ماه دیگر تمدید شد.

گروه بین‌المللی اقدام مالی، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تعلیق ایران از فهرست سیاه این گروه را تا ژوئن ۲۰۱۸ تمدید می‌کند تا فرصت دیگری برای اقدامات تکمیلی در جهت مقابله با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریست‌ها به تهران بدهد.

این اطلاعیه در وبسایت FATF منتشر شده است. به این ترتیب، تعلیق اقدامات تقابلی و پاره‌ای محدودیت‌های مالی علیه تهران برای چهار ماه تمدید شد.

این گروه در ژوئن سال ۲۰۱۶ با استقبال از اعلام آمادگی ایران برای اصلاحات بانکی و تطبیق با استانداردهای بین‌المللی ضد پولشویی، تصمیم گرفت که جمهوری اسلامی را به مدت یک سال از لیست سیاه کشورهای پرخطر در حوزه تجارت و مالی خارج کند.

پیش از آن، ایران در زمره کشورهای غیر همکار و مسئله‌دار به حساب آمده و در کنار کره شمالی در فهرست کشورهایی قرار داشت که خطر پولشویی‌در آنها بالا است. بعد از برجام و لغو برخی محدودیت‌ها علیه ایران، این نهاد بین‌المللی اعلام کرد که مؤسسات مالی کشورهای جهان با هوشیاری و حفظ احتیاط می‌توانند وارد روابط و مبادلات مالی با تهران شوند.

در نوامبر ۲۰۱۷ فرصت سه ماهه دیگری به ایران داده شد تا تعهدات مربوط به شفافیت مالی و بانکی را تکمیل کند. با انقضای این فرصت در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ اعلام شد که هنوز پاره‌ای از نکات مورد توافق اجرایی نشده‌اند.

کد خبر: 910420

وب گردی

وب گردی