همکاری وزارت بهداشت ایران و ژاپن/ تهیه پروتکل برنامه های اجرایی دو کشور در حوزه سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از برگزاری سومین نشست کارگروه سلامت شورای روابط ایران و ژاپن خبر داد و گفت: در آینده نزدیک پروتکل برنامه های اجرایی و مشترک بین ایران و ژاپن در حوزه سلامت، تهیه و تدوین خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن اسدی لاری در سومین نشست کارگروه سلامت شورای روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن که با حضور خانم کیدا دستیار و معاون وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن، برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های بالای دو کشور جهت همکاری در حوزه سلامت، ضمن ابراز علاقمندی برای بهره گیری از تجارب و توانمندی های نظام سلامت ژاپن در پیشبرد اهداف نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش مسئولان ذیربط دو کشور برای توسعه بیش از پیش همکاری ها تاکید کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در ادامه از تهیه پروتکل اجرایی برنامه های مشترک بین وزارت بهداشت دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.
در ادامه خانم کیدا دستیار و معاون وزیر بهداشت، کار و رفاه اجتماعی ژاپن با اشاره به سطح بسیار خوب همکاری های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، بر امکان همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، انتقال فناوری، تهیه آمبولانس، طراحی و ساخت بیمارستان، همکاری های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در زمینه های مختلف انتقال خون، توسعه همکاری از طریق شرکت های کوچک و متوسط سرمایه گذاری، همکاری های دوکشور در سطح منطقه و برگزاری دوره های آموزشی تاکید کرد.
در این نشست که دکتر حسین قریب رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز حضور داشتند، سوابق همکاری، اسناد و توافقات پیشین، پروژه های در دست اجرا و زمینه های قابل همکاری آتی دو کشور مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

701

کد خبر: 910631

وب گردی

وب گردی